Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

Jag håller med. Om du nån gång i framtiden inser att han saknas bor han inte alls hos oss..

Jag rider btw "mitt egna" 5-åriga arabsto- världens bästa lärare, bara matte som ska lära sej lyssna hela tiden. Har inga bilder på denna dator dock.

Red även min förra (connemarasto) åt AR-hållet.

Jag rider på min ståtliga springare Pink:)

Han är ett lettiskt halvblod av lättare modell(fullblod/trakehner), han har lite grövre hals
än det vanliga halvblodet och förövrigt är han rätt fet. Han är tolv i år och 161 cm hög.
Han har inte speciellt fräsiga gångarter och är en ganska lättstressad liten häst så vi har
tränat rätt mycket på att lugna ner oss få med lite schwung och inte få panik över minsta lilla:D

Pink november:
swe1.jpg

swe15.jpg

swe9.jpg

Brolle är så vacker :love:

Zahlo Uj så läcker han är nu! Lite fet som sagt men tycker ändå han ser mkt trevligare ut nu än tidigare jag har sätt honom.

Jag har ägt ett arabiskt fullblod, nu rider jag två tinkertjejer. Bilder kommer senare.

Vad fina alla hästar är. Tänkte visa min foder häst Mårten. Han är en halvblodskorsning på 10 år (:

Är den enda bilden jag har på denna datorn som inte är suddig. Jag ser dock fet ut pga alla dubbla kläder. men jag bjuder på den. :D haha

60648_1256409407.jpg

Oh vad söt han är, cool teckning också! Tog mig en sec. att se att han var skäck

Ja, han är väldigt fin och trevlig. (: Älskar skäckar, så himla fint!!

Jag rider på en lite udda korsning: Varmblodstravare/Dölehäst/Paint.
Min gulliga dunderklump Sawanna
29795156.jpg

28907077.jpg

Jag rider på ett Svenskt halvblod (75% fullblod), 21år ung.
Han är min bästa vän och partner!

En mycket speciell herre som av naturen är skeptisk till det mesta, måste motiveras och anser att arbete är något onödigt ont.
Men när man väl vunnit hans hjärta har man den bästa vän man kan tänka sig som skulle gå genom eld och vatten för en.
Vi gör saker tillsammans som ett team, umgås för att vi båda vill och har roligt tillsammans, aldrig några måsten.

Jag litar på min vän till 110% och vi vet att vi alltid finns där för varandra!

TN_090829_454_copy1024.JPG

TN_091025_161_copy1024.JPG

TN_081018_124_copy1024.JPG

YO_090814_199_copy1024.JPG

YO_090814_222_copy1024.JPG

197_copy1024.JPG

361_copy1024.JPG

Vackra Pink!

Nu får du avslöja din hemlighet, hur gör du när du odlar hals? :D
Den växer ju som ett ogräs! :eek: :d :love:

haha jag får inte vara med på den fronten, han odlar den själv;)
Pink har ju naturligt lite bredare hals än din hästs fina låånga hals som jag skulle vilja att Pink hade;) Sen har han blivit väldigt duktig på att lägga på sig haha:D Tjock häst-Tjock hals;)

Ha ha, vad taskig han är som inte låter dig vara med :rofl:

Men du vi kan ju byta hals med varandra :idea:
Jag vill att min häst ska ha en sådan där grov hals som din Pink har :angel:

* raderat *

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Många har nog redan sett min pålle, Tabac heter han och är en 17 år ung (blir ju snart 18 iofs) kallblodstravare.
Inte den mest lättridna och speciell på sina vis, men han är min bästa kompis har ett hjärta av guld! :love:

skritt2_60590223.jpg

Bildbevis på att vi kan stå stilla vid uppsittning! Ibland... :D
uppsittning1_54345826.jpg

huvud1_48576257.jpg

Snart är det dags för den här årstiden! ;)
pulsar1_29097947.jpg

Har en nordsvensk brukshäst på 5 år som jag börjat rida akademiskt på. Vi har precis hittat en tränare som funkar bra så vi har bara varit emd på två träningar hittills. Har tyvärr ingen bild från träningarna:

kame7.jpg

Har även en halvblodskorsning som jag börjat så smått med på hemmaplan:

horse3.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 903
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar