Vad rider ni på för hästar?

Sv: Vad rider ni på för hästar?

*KL*
Fina hästar alla har! Roligt att det är en sådan blandning.

Jag har bytt inriktning helt nu med min islandshäst, han är 16 år gammal och vallack. En trevlig typ som verkar trivas ganska bra med allt det nya.

27215238.jpg

Aha jaha jag visste itne att du red AR/klasiskt också! Kul att det verkar gå bra :) Roligt med annan isis också.

Gadriel: Oh vad mysiga, dens tore var ju bara för söt.

15367_207091380773_555535773_4066631_1790993_n.jpg

En PRE avelshingst, välutbildad 13 àr. Fotot är fràn första gàngen jag red honom fö han arbetade dom hingst :p

n555535773_2300992_7360116.jpg

5928_134262750773_555535773_3234020_725454_n.jpg

och den här killen, 5 àrig PRE valack <3 Världens roligaste häst, from som ett lam och en hummor som fâr en att skratta mest hela tiden.

Oh vad underbart vackra!!!
Om jag bara hade pengar att köpa en spansk häst, och ha råd att fodra etc. så skulle jag lätt ha en!
I framtiden hoppas jag....

Jättevacker miljö du rider i, blir lite avis nu när det är så grått och mörkt här.

Väldigt vackra hästar, och som sagt - underbar omgivning! :love:
En sak som slår mig är: hur sjutton får du tag på en fotograf att plåta mitt i naturen? :o

Min blivande är bara 1,5 år än så länge så det är ett tag kvar tills det är dags med henne. Hon är welsh cob.

picture.aspx

picture.aspx

Så länge får jag hålla till godo med denna vackra tinkerhingst.

picture.aspx

Jag rider inte på mitt ungdjur än.

Men jag har iallafall ett 3½ årigt haflinger/halvblod sto. 147 hög i dax läget. Har börjat hänga på henne och träna henne lite efter boken "Dansa med Hästar" vilket fungerar utmärkt för oss och vi trivs väldigt bra!
28461959.jpg

29900896.jpg

Och slutligen en inte fullt så smickrande bild med en illa liggande sadel :D
29900897.jpg

Alltså denna häst är stört OMÖJLIG att få några fina kort på!!! :cry:

Ha ha fotografen sitter pà den andra hästen :p

Vill man köppa spansk häst sà är det nu man ska köppa, de är billiga nu. ;)

Fast hästarna är dock inte mina, men jag tränar dem, det är gott nog àt mig :angel:

Tack för tipset! Tyvärr lär det inte bli tal om ny häst öht på många år till. (hoppas jag!) ;)
Haha smart! Mycket roligare med naturbilder än ridhus/ridbanebilder jämt! :)

Jag rider på mitt varmblodsto Slättaröds Ayla men kallas numera Eli...
Hon är 18 snart 19 år...

Bilder finns på facebook...
Kunde int få in ngr bilder här

Senast ändrad av en moderator:

*kn*

Jeg rir på min vakre araber/knapstruper/lippizzanerblanding Falcho, og i tillegg har jeg shettishingsten min Tim som jeg bruker til dressur på lange tøyler, tricktraining og kjøring.
1001944k.jpg

1002912.jpg

naaw, vilken söt :love:
såklart du kan få fina kort :) ibland måste man ju ta en himla massa kort för att EN ska bli någorlunda bra :p

min tappre springare:
_090927002.jpg

en kallblodstravarvalack på 18 år. jag är helt såld på honom :love:
aldrig tränad för trav, inte frysmärkt utan reggad som okänd. använd som gårdshäst o skogsmulle tills 15 års ålder, sedan kom han till min faster o jag började smått utbilda honom i dressyr (tidigare ägaren hade börjat nosa på det, men hade inte tiden för att utbilda honom i större utsträckning). i början handlade det mest om uteritter och att han skulle lyssna på mig o inte bara älga iväg ;)

nu 3 år senare så tävlar vi lite smått i hoppning (90 cm) o dressyr (LC), o vi tränar även terräng. just nu är han riktigt på gång i dressyren - men det gäller att jag måste hänga med också :p i dressyren tar jag mkt inspiration från AR, centrerad ridning mm. det passar både hästen o mig. :)

Gu vad fina!
Stoet hade en härlig färg och teckning vid magen/bakåt.

KL
Fina jhästar alla har!
Shettisen ser ut som min isis fast i miniformat :)

Åh tack så mycket :) Ja jag får väl se till att ta mer kort. Vore kul att ha lite läckra kort att visa :D

Jag har en kallblodstravar hingst som är född -06. Började med AR i början av sommaren. Då endast tömkörning. Numera rider vi för tränare varannan vecka. Han tränas även aktivt i trav. Förhoppningsvis ska han kunna kvala i vår.

Tamlin Tabac

Från i sommras.

På väg ut att träna på Gävle travbana.

Dottern är och hopptränar honom för första gången. (bortse från hennes sits, hon var inte beredd på att jag tog kort;))

MVH Russin8

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 903
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar