Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter bra. Hoppas bara det inte handlar uteslutande om hur du mår, utan att INGEN ska bli behöva bli utsatt för det där på arbetsplatsen. Det handlar inte om att du är känslig, det handlar om hur det går överstyr när män på kraftigt mansdominerade arbetsplatser beter sig som rövhål.
Det kommer troligen handla om min situation i första hand, sen även chefernas sätt att ”försöka lösa det” med lappar och säga till på personalmöten, som sen inte händer.
Jag kan säga att det inte bara är män som tillhör kategorin skitsnack/trakasserier, finns även några tjejer, dock dominerar männen.

Blä. Stora har också fått magsjukan, hon satt vid bordet... och diskmaskins:devil: klyddar! Samma jävla fel tre år i rad, kommer med ett års mellanrum :banghead: tur de har fem års garanti åtminstone :cautious:

Det kommer troligen handla om min situation i första hand, sen även chefernas sätt att ”försöka lösa det” med lappar och säga till på personalmöten, som sen inte händer.
Jag kan säga att det inte bara är män som tillhör kategorin skitsnack/trakasserier, finns även några tjejer, dock dominerar männen.
Har det varit så alltså? Lappar och säga till på personalmöten? Låter nog bra det du sa att företagshälsovården kanske kopplas in, en utredning av den psykosociala arbetsmiljön vore på sin plats.

Har det varit så alltså? Lappar och säga till på personalmöten? Låter nog bra det du sa att företagshälsovården kanske kopplas in, en utredning av den psykosociala arbetsmiljön vore på sin plats.
Har varit så vadå? Inte helt hundra hur du menar.
Ja, de har sagt att de ska ta tag i det. Enda som stått i nyhetsbrevet är att vi ska sammarbeta, inget om skitsnack överhuvudtaget. Likaså på personalmötet, endast att vi ska sammarbeta, inte ens skrapat på ytan av det egentliga problemet.

Har varit så vadå? Inte helt hundra hur du menar.
Ja, de har sagt att de ska ta tag i det. Enda som stått i nyhetsbrevet är att vi ska sammarbeta, inget om skitsnack överhuvudtaget. Likaså på personalmötet, endast att vi ska sammarbeta, inte ens skrapat på ytan av det egentliga problemet.
Jag menade typ Är det alltså allt de gjort, skrivit lappar och pratat på personalmötet och det har inte hjälpt? Och det du skriver nu bekräftar ju det än mer - de har inte tagit problemet på allvar.

Jag menade typ Är det alltså allt de gjort, skrivit lappar och pratat på personalmötet och det har inte hjälpt? Och det du skriver nu bekräftar ju det än mer - de har inte tagit problemet på allvar.
Det är det både jag och några av de kollegorna som jag faktiskt litar på och pratar med, säger. Så kanske förstår de allvaret när facket blandas in. Jobbet har växt rätt mycket på sistone. Istället för 10 anställda är det närmare 80.

Käftsmäll på käftsmäll på käftsmäll.

Någon som vill ha mina extrautgifter denna månad?
20180614_202540.webp

+ 5500;- för tänderna på basenjihanen, 4 500 ;- första veterinärräkning på hästen (väntar på de från kliniken också) 2900;- för hältutredning på bostonterriern, Extra hovslagarkostnad 2000:- och idag har distriktarn varit ute för koll av sto och föl samt får komma ut imorgon också.

Började just se lite positivt på tillvaron iom att fölet kom och det verkar gå bra.

Satans surt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 112
Senast: movi
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar