Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den var KUL 😁!!
IMG_20180614_180419_754.jpg

@Magiana Vad sa du då, och vad sa han? (Du behöver inte berätta)
Jag sa en himla massa om vad jag tyckte och tänkte, var jag tyckte fokusen låg fel, vad jag kände om olika saker, gav exempel på tokigheter o.s.v.

Har du vägarna förbi snart?
Nja. Om en och en halv vecka ska jag till Spanien med jobbet men åker till Stockholm för att sova redan på lördag kväll. Flyget går i svinottan. Sen kommer jag hem på lördag veckan efter och troligen åker jag raka spåret hem från Arlanda.

Jag sa en himla massa om vad jag tyckte och tänkte, var jag tyckte fokusen låg fel, vad jag kände om olika saker, gav exempel på tokigheter o.s.v.

Nja. Om en och en halv vecka ska jag till Spanien med jobbet men åker till Stockholm för att sova redan på lördag kväll. Flyget går i svinottan. Sen kommer jag hem på lördag veckan efter och troligen åker jag raka spåret hem från Arlanda.

Ok. Fortsätter i din egen tråd i stället.

Dagen efter att städa förråd är inte att förringa. Förråd enligt mig = rörigt och skitigt så du har antagligen andas in damm och befunnit dig långt från uppiggande solljus. Värre än alkohol baske mig :yuck:
Mm du kan nog ha rätt i det, insikten i att det inte heller kommer att bli bättre gör väl att psyket tar stryk också. Så jäkla sorgligt att hon inte har insikt i att det är ett sjukligt samlande hon håller på med.

Väntar trodde jag skulle bli upphämtad kl 18 men det var visst 19 lite surt men bara mej själv att skylla på det står 19 och inget annat. :meh: Blir så trött på mej själv ibland.

@RedHyuuga jag tror att du och fackrepresentanten behöver gå till högsta chefen och gallskrika. Om det snackas i termer av att du haft trekant med cheferna för att få din lastbil så är det några som måste ha en ordentlig uppläxning uppifrån. Det är HELT oacceptabelt. Dessutom behöver den psykosociala arbetsmiljön ses över, med betoning på värderingar och normal jävla hyfs.
Pratat med facket. Det blir först enskilt möte med facket, så ska jag berätta allt (har inte ens berättat allt här), så ska facket skriva ner min berättelse. Sen efter det blir det möte med chefen, sen får vi se om han äntligen fattar hur dåligt jag mår av detta och har inte direkt mått bättre att det låter som chefen lägger skulden på mig. Det kan även bli så att företagshälsovården blir indragen.

Pratat med facket. Det blir först enskilt möte med facket, så ska jag berätta allt (har inte ens berättat allt här), så ska facket skriva ner min berättelse. Sen efter det blir det möte med chefen, sen får vi se om han äntligen fattar hur dåligt jag mår av detta och har inte direkt mått bättre att det låter som chefen lägger skulden på mig. Det kan även bli så att företagshälsovården blir indragen.
Det låter bra. Hoppas bara det inte handlar uteslutande om hur du mår, utan att INGEN ska bli behöva bli utsatt för det där på arbetsplatsen. Det handlar inte om att du är känslig, det handlar om hur det går överstyr när män på kraftigt mansdominerade arbetsplatser beter sig som rövhål.

Bra du tog kontakt med dem!
Men vilka värdelösa chefer. Blir rent av förbannad. Vari ligger DIN skuld i detta :crazy:. Du är kvinna i en mansdominerad branch då är det liksom ok att behandla dig lite som en dörrmatta :rage:

Det blir den säkert då det är att arbetsmiljöbrott att behandla personal på det viset

Då bär det snart iväg på jobb och det regnar rejält så jag får nog räkna med att bli våt .Det kanske inte varit så många badgäster men skitigt blir det då det regnar

Dra in alla som behövs för att få ett slut på skiten!

Jag drog in facket flera gånger på ett av mina arbeten. Fick vite mm mm pga hur chefen betedde sig mot mig.

Tror jag fick kontakta facket 6 gånger det sista året.

Han var och är en riktig jävla rövhatt.

Man ska må bra på sitt jobb!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
14 15 16
Svar
300
· Visningar
7 112
Senast: movi
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar