Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Diskuterar VM med T och försöker samla kraft för att hänga upp tvätten.
Imorgon är jag ledig för tredje dagen i rad :banana: Vi ska till stallet på morgonen, en sväng till apoteket och äta lunch hemma innan mamma åker hem till Finspång.

Någon gång under dagen ska dottern till sin pappa för att sen vara där i fyra veckor. Han har dock inte meddelat vilken tid det blir.
På kvällen ska jag in till Lund för att äta middag med moster, morbror, kusin, kusin, kusinens man samt deras son. Vi ska fira att kusin är färdig med sin civ.ing-utbildning :)

Snart helg ..Kanske Blir intressant att se om dom hittat någon som kan jobba i helgen istället för mig eller så blir det väl att jobba oavbrutet fram till semestern

Nu är tjuvpacket igång igen och hela byn är på tårna med bevakning .Förra gänget som var här för några veckor sedan blev påkomna och det var en kille från byn och några från öst .Har en känsla att dom åkte på rejält med stryk för killarna dom träffade på är inte att leka med och det är det enda som hjälper

När man är en tjock häst och har behövt hasa sig till ridhuset 5 min bort. Det här är alltså innan träning..
FA8013E6-880C-479C-94ED-D6A9BB21EAB1.webp

Rejält trött i kväll. Men har haft det kanon i en mycket fin stuga i Helsingborg. Kan verkligen rekommendera den campingen.
nu ska jag försöka sova lite.
Är så grymt stolt över att ha en så fin vän som jag har. Jag kan ringa när som och vännen finns där och lyssnar. Det känns så himla bra.

Käftsmäll på käftsmäll på käftsmäll.

Någon som vill ha mina extrautgifter denna månad?
Visa bifogad fil 16159

+ 5500;- för tänderna på basenjihanen, 4 500 ;- första veterinärräkning på hästen (väntar på de från kliniken också) 2900;- för hältutredning på bostonterriern, Extra hovslagarkostnad 2000:- och idag har distriktarn varit ute för koll av sto och föl samt får komma ut imorgon också.

Började just se lite positivt på tillvaron iom att fölet kom och det verkar gå bra.

Satans surt

Urrk. Roligare kan man ha för sina pengar. :arghh: Hoppas du kan få tillbaka en del på försäkringen.

Väntar på räkning för kattens vetbesök och det är inte över eftersom vi ska in dit igen om tio dagar för ny provtagning och eventuell behandling :nailbiting:

Sovdags. Imorgon till staden och grilla med några av närmaste kollegorna på kvällen. Saknar dom verkligen så ser fram emot det.

En kaosnatt till. Mer kaos än igår.
Men jag är lite knäpp denna typ av kaos tycker jag är lite roligt. Natten går fort.
Koordineringsförmåga och problemlösning sätts på prov.
Precis nu är jag klar med mitt akuta. Men måste bevaka med stora öron och kontrollera efter ändringar regelbundet..

Idag påminns jag varför jag gillar mitt jobb, vilket kan behövas pga oklarheter med allt från rutiner till bemanning och schema som slitit en hel del senaste året.
Inne på tredje chefen på 1,5 år dessutom

Har en konstig känsla i kroppen. Som om nått stort är påväg att hända men vet inte vad det skulle kunna vara. Som att alla beslut de närmaste dagarna kommer vara avgörande under lång tid framöver.
Det är mycket pirrigt. Som ett barn den 23:dje december.
Livet är fascinerande.
Intressant, uppdatera sen när du vet vad det var för stor grej.

Om du kommer ihåg kan du tagga mig, för jag kanske vips är borta från buke i några dagar, och inte lätt att hitta i denna tråd då..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
7 064
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar