Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är de billigare än tandläkaren? Kanske trevligare också? :angel::D

Hoppas att allt är bra med kissen! :heart
Haha hittills så
Men går nog på runt 5000 idag
Tänderna och vaccination 3000 och så röntgen och blodprover (jag nojar så över lever och njursvikt så passar på att kolla när man ändå är här)
Men det finns buffert för detta då det är ett planerat besök som tur är.
Katten mår bra men antagligen dras en tand till idag
Bara andra tanden hittills så helt ok så sett

Sjukgymnastiken gick alldeles för lätt idag. Tror jag börjar bli klar där. Trist, mitt ben är fortfarande problem men inser att det nog är psykosomatiskt över det hela. Så..benet blir bra när huvudet mår bra. Känns...så...där. För jag inser det här kommer att ta mer tid o framför allt kraft ett bra tag till. *suck*

Tur att vi kom in idag
Stackaren har en trasig tand långt in
Så blir två tänder ev tre som dras.
Men hellre det än att hon ska ha ont.
Undrar hur den kan ha gått sönder
Njurar och sånt var ok iaf så det är ju bra
Den här kliniken är helt underbar
Litar helt på dem.
Ska se om de vill kolla tänder i höst med kanske
Får se bilderna sen så får vi ta ett beslut

Sjukgymnastiken gick alldeles för lätt idag. Tror jag börjar bli klar där. Trist, mitt ben är fortfarande problem men inser att det nog är psykosomatiskt över det hela. Så..benet blir bra när huvudet mår bra. Känns...så...där. För jag inser det här kommer att ta mer tid o framför allt kraft ett bra tag till. *suck*
:heart:heart:heart

Tredje dagen utan uppkoppling.
Ringer ComHem. De säger att det tekniskt inte är en driftstörning och därför säger hemsidan att det inte finns några rapporterade fel.
nähä - men vår by som inte har nät, vi har bara "avbrott" och då finns det inga uppgifter på hemsidan.

Skrev de relevant info på hemsidan skulle vi inte vara tvungna att ringa. Grannen ringde också. Då hävdade de glatt att ärendenumret grannen fått inte fanns.

Imorgon kl 2 ska det vara fixat.
Känns som jag är förpassad 50 år tillbaka i tiden.
Grr

Alltså... Jag beställde från hm förra veckan, mest kläder till barnen. Totalt var det väl ca 10 saker. Nu är tre paket à 2,5 kg på väg?

Tunga kläder!
Ibland är frakten estimerad dock. Förmodligen väger det totalt 2.5kg men om de behövts packas om och skickas i tre olika paket har nog samma vikt hamnat på alla paket då det ändå är "samma leverans"

Tunga kläder!
Ibland är frakten estimerad dock. Förmodligen väger det totalt 2.5kg men om de behövts packas om och skickas i tre olika paket har nog samma vikt hamnat på alla paket då det ändå är "samma leverans"
Ja det ska bli spännande att se vad de packat O_o Som sagt var det mest till barnen, nog 8 plagg iaf (shorts och klänningar) och då är de 1,5 och 4 år så det är inga stora plagg :p

Idag sa jag upp mig från biluthyrningen. Det var lite ledsamt för jag gillar paret jag jobbar för. Men man kan ju tyvärr inte klona sig så man kan vara på 3 platser samtidigt.
Känns ändå skönt att allt gick bra och jag är välkommen tillbaka när jag vill, sa dom :)

Paniken idag. Jag kom plötsligt på att jag glömt betala räkningar denna månad :nailbiting: Tur i oturen så är det den 28 och nästan allt ska vara betalt den 31. Men vilken kallsvett jag fick. Fattar inte hur jag fått sånt hjärnsläpp :banghead: Det var bara 2, comviq och el som egentligen skulle varit inne idag, tvingades ändra datum till i morgon och hoppas att de inte lägger på någon straffavgift. :arghh:

Paniken idag. Jag kom plötsligt på att jag glömt betala räkningar denna månad :nailbiting: Tur i oturen så är det den 28 och nästan allt ska vara betalt den 31. Men vilken kallsvett jag fick. Fattar inte hur jag fått sånt hjärnsläpp :banghead: Det var bara 2, comviq och el som egentligen skulle varit inne idag, tvingades ändra datum till i morgon och hoppas att de inte lägger på någon straffavgift. :arghh:

Oj jag har också glömt räkningarna :o

@Sonic76 skönt med bra vet. trist med tänderna.
@supersonic har du glömt att du beställt riddarrustningar om det blir en flamingoattack? :p
@tanten hoppas det blir fixat och ordning fort. Trist!
@MJLee hoppsan, vilken miss. Ringa och berätta att det är på väg så kanske du slipper avgift.
@Snowball har du med glömt, jag var ju ute i god tid så är kanske mitt fel att andra glömmer av det? *skämmas*

Jag pysslar med: dricker kaffe.

Dagens gp:

"Tidigare prognos om kraftiga regnskurar i Göteborg har ändrats. Värmen håller i sig ännu ett tag.
Värmeböljan fortsätter, med endast liten paus idag för lättare skurar runtom Göteborg. Värmen ska kulminera på onsdagen då Göteborg kan få uppleva upp till 30 grader värme."

Idag ska det regna vid lunch och em/kväll, inga mängder men tillräckligt för att jag ska vänta till solen imorgon och vara ute.

Blev bara en tand idag
De andra såg bra ut med röntgen och närmare koll
Så slutnotan blev 3777kr med röntgen, prover, tandröntgen, sövning och sanering av mun och utdragning av tand plus vaccination
Helt ok pris
Det som försäkringen täcker tar inte ens självrisken så det lägger jag ingen energi på haha

Skönt med autogiro :p
Men det funkar ju inte till alla räkningar..

Precis kommit hem från morgonrundan med vovven. Bestämde mig för att åka till slingan i skogen, så himla fint där :love:

Bifogade filer

• IMG_20180528_102120_934.webp
    IMG_20180528_102120_934.webp
    866,9 KB · Visningar: 15
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 330
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar