Vad pysslar vi med? Del LXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna är ompysslade och jag har haft ett litet krissamtal med granne L.
Mamma sa att hon vill träffa M :eek: och jag visste inte riktigt vad jag skulle säga där. Talade om att vi inte riktigt har ett sånt förhållande så att föräldrar ska blandas in men hon stod på sig. Berättade för M som tyckte att vi kunde väl bjuda över henne på en fika när han är här och snickrar. Större fågelholk än min mun fick man nog leta rejält efter :nailbiting:.

Jaja, nu är jordgubbarna preparerade och badet håller på att fyllas upp.

Njuter av att ha fredagskväll på en torsdag :p. Åker på internationell nörd-konferens (tre hela dagar med bara biofilm, sug på den!) på söndag och kompar i morgon så helgen blir två dagar trots allt. Om än något förskjuten. I DK är pingsten dessutom fortfarande röd dag, så min arbetsvecka blev kort och skön ;).

"Fredagen" firas med årets första färska jordgubbar!

Varit med stora barnet hos tandläkaren, shopping med den minsta efter det.
Måste bara få ur mig att jag blir jävligt irriterad på vissa apotekare!
Bad om nya recept igår. Vill gärna beställa via nätet för att slippa apotekarnas gnäll men det hade aldrig hunnit fram innan helgen eftersom recepten kom in idag. Skulle även hämta ut en annan medicin.
VARFÖR ska jag alltid tvunget mötas av ett "ska du ha allt det här?" "Du vet om att dessa är beroendeframkallande?" "Är du säker på att du kan din ordination?". Alltså ja. Jag kan medicinerna. Jag har haft dom flera år vilket kan ses i systemet. Ja, jag vet vad jag ska ta och när jag ska ta det. Känner mig alltid omyndigförklarad och som en knarkare när jag går därifrån :down:
Jag vet att det är deras jobb men det händer liksom varenda gång och det är jobbigt att vara trevlig och försvara sig, men annars får jag väl inte hämta ut om jag ifrågasätter deras frågvishet.
Tur jag kan ta nästa beställning på nätet nästa vecka! Vågade fan inte hämta ut allt men medicinen räcker nästa vecka med så med dom 2 är det inte panik iaf.
Skönt att få ur mig irritationen :p

Nu vaniljlatte :d

Jag hade blivit tokig! Mitt apotek frågar om man är van vid att ta medicinen, vilket är ett trevligt sätt att formulera det på tycker jag. Dessutom är de diskreta när man hämtar narkotikaklassad medicin och säger inte namnet högt utan mer: "Det ligger en på 30 mg och en på 10 mg på servern, ska du hämta båda två?". Uppskattas :love:.

Här hann jag knappt se regnvarning på lördag innan den försvann, men jag sa till min fd höbonde att jag kan hjälpa honom slå för hö så kommer regnet som ett brev på posten :idea:

Vad det gäller vattning så har jag egen brunn,eller ja jag har tom 2st,så jag blöter ner rabatter,alla lådor,jordgubbar,hundarna,mig själv,bilen (men den växer dåligt)
Om gud är med mig så torkar gräsmattan o så är det problemet o jobbet löst.

Shit vad hon kämpar :up: Men den stora frågan är, fick funktionärerna äta kött? :angel:

Förövrigt gick jag och la mig vid halv sex tiden för att jag mådde illa, tänkte bara vila i några minuter, vaknade just och ville helst somna om. Jag har ett vagt minne av att katten försökte väcka mig, men inte lyckades. :crazy: Drömde världens underligaste dröm där jag ömsom satt och tittade på tv rapporten och ömsom var där när Trump hade fest i vita huset och dansade och någon känd spelade trummor (ingen aning om vem dock) och Obama var där. Samt att jag var deppad över att alla verkade acceptera Trump och hans politik eftersom den blivit normen. Samt att han jitterbuggade loss i all sin oranghet på dansgolvet.

Sedan att det fanns en ny president och någon rapporterade från ett tal han höll och jag var både där och tittade på det på tv. Extremt bisarrt men förutom Trump och att han var orange och dansade och det var en svart motorcykel inblandad när gästerna gick så ingen mardröm. :idea:
Jag drömde också om Trump igår natt! Fast då satt han i rullstol och tvingade sin stackars fru att skjutsa runt honom. Jitter-relaterad olycka kanske? Sen gick jag i ett köpcentrum och snacksade på grillad kyckling, för det brukar man ju ha med sig i en liten påse när man går på stan... jag skulle köpa träpärlor att ha i håret. Jag drömmer fullständigt normala drömmar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 530
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
27
· Visningar
2 380
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon