Alltså - känningssymåptom kan du få vid alla snabba sockerfall. Från 15 till 7 och du får falsk känning. Det händer i princip alltid när det sjunker snabbt.
När du ligger på sådana där extremnivåer - hur mycket snabbinsulin tar du? Vilket snabbinsulin har du?
Jag har gått över till Fiasp och fördelen med det är att det är så väldigt snabbt. Jag behöver itne få ackumulerade effekter flera timmar senare. Det tar udden av en höjning och sedan är det itne mer med det. Behöve inte planra elelr tänka.
Jag kompenserar med några enheter om jag går till tvåsiffrigt. Då motar jag det snabbt och behöveri tvara rädd att det stiger mer.
Fast jag äter ju kortison så det funkar ibland synerligen nyckfullt. Kan få snabb stigning trots att jag inte ätit elelr druckotoh en tidmme tidigare legat finfint.
Men då är det bara att skjtua i sig mer.
Fast ligger du stabilare så behöver du inte äta sorbet. Då räcker en skorpa eller ett glas mjölk. för att koma upp på bra nivå igen. Det är vid de där snabbt kasten som du behöver äta socker. Vilket ger dig ett snabbt kast igen och du måste ta massor av insulin. . Ond cirkel.