Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ojar mig för min deklaration lite...

Jag skrev mig som utvandrad från Sverige i Oktober. Dvs min folkbokföringsadress är numera min adress här i Australien.
Men har inte fått deklarationen skickad (än?) och mitt bankid-kort har gått ut.

:cool:

@Tranan vin e livet!! Grattis igen! Hoppas detta ger dig lite mer ljus i tillvaron!!

Själv red jag igår, första gången på 5-6 månader :love:

20180328_152504.webp

Funderar på att äta något. Suck, hopplösa mig. Inte ätit på 24 timmar och blodsocker är fortfarande riktigt högt. Fasiken också.

Nu ska jag lägga mig. Imorgon är det tufft jobb igen. Långhelg väntar :nailbiting:
Efter jobbet ska jag och dottern till stallet och på kvällen slappa i soffan. Vi har massor av TV-program att se ifatt och en del av helgen får nog gå till det :p

Du har inte funderat på att börja sköta din diabetes bättre :idea:
Man kan dö av det ;)
Och nu ska jag sluta mamma dig.

Eh jo, men, jag röker inte, dricker inte, tar inga illegala droger (om man inte räknar panadol :nailbiting:) vilket är vad som räddat mig tror jag. Men ja, socker måste ner liksom vikt och bättre matvanor införas. :angel: Dock lättare sagt än gjort. :meh: Det är tråkigt att äta nyttigt.

Eh jo, men, jag röker inte, dricker inte, tar inga illegala droger (om man inte räknar panadol :nailbiting:) vilket är vad som räddat mig tror jag. Men ja, socker måste ner liksom vikt och bättre matvanor införas. :angel: Dock lättare sagt än gjort. :meh: Det är tråkigt att äta nyttigt.
Att det är tråkigt att äta nyttigt håller jag med om (det gynnar inte min bilring) Men du går till ytterligheter,inte äta alls eller trycka in "farliga " saker.
Så marsch iväg till kylskåpet :cautious:

PS: jag röker,dricker,nyttjar droger dock receptbelagda och försöker införa bättre ätande,men jag tillhör dom kräsna o all mat/pulvet/konstiga o äckliga kakor man kan gå ner i vikt av äter jag inte :o

Låg i badet och insåg att min "f*ck you" tå mer eller mindre är böjd så den ligger under "pektån". På sätt och vis välkomnar jag också våren snart för är sjukt trött på mina torra händer.
Imorses (okej, råkade somna till någon gång runt 10) hade jag en underbar och fantastisk och trevlig och en väldigt bra dröm. Innan allt klaffade helt så ringde @åke och väckte mig! :mad::rofl:

PS: jag röker,dricker,nyttjar droger dock receptbelagda och försöker införa bättre ätande,men jag tillhör dom kräsna o all mat/pulvet/konstiga o äckliga kakor man kan gå ner i vikt av äter jag inte :o

Jag glömde de receptbelagda :D ont i rygg och axlar = citodon och tidigare tradolan och något äckligt som numera är förbjudet och fick mig att kräkas som en katt. Plus att jag inmundigar panadol och ipren i mängd. Hur någon kan missbruka citodon/tradolan är för mig ogripbart. Mår illa varje gång jag tar en, iofs kräks jag av allt morfin.

Edit: Tre varmkorv med bröd är nu uppätna, insulin insprutat och förhoppningsvis får jag ner blodsockret. Go me. :up: Nu ska jag gå och läsa lite på ett hockeyforum där ursinniga och desperata Habs fans postar, @sjoberga :angel: Red wings forumet är tråkigt eftersom alla är resignerade och apatiska.

Jag glömde de receptbelagda :D ont i rygg och axlar = citodon och tidigare tradolan och något äckligt som numera är förbjudet och fick mig att kräkas som en katt. Plus att jag inmundigar panadol och ipren i mängd. Hur någon kan missbruka citodon/tradolan är för mig ogripbart. Mår illa varje gång jag tar en, iofs kräks jag av allt morfin.

Edit: Tre varmkorv med bröd är nu uppätna, insulin insprutat och förhoppningsvis får jag ner blodsockret. Go me. :up: Nu ska jag gå och läsa lite på ett hockeyforum där ursinniga och desperata Habs fans postar, @sjoberga :angel: Red wings forumet är tråkigt eftersom alla är resignerade och apatiska.
Varmkorv med bröd lät ju inte så dumt,det har ju jag med :d

Sitter och väntar på att lergigian ska börja verka och att tiden ska gå tills jag kan börja ladda ner nästa avsnitt av murdocks mysteries (rapidgator). Irriterande att inte kunna sova. Var är JB?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka