Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag dricker kaffe med likör för att varva ner lite :crazy: Ska ha över lite folk på söndag för ost&kex. När jag först frågade runt så hade jag inget exakt bestämt så jag sa bara runt eftermiddag/kväll eftersom jag först ville veta om det ens skulle komma några.
De sista har hört av sig nu och kommer, bara det att jag inte har tänkt på att de är småbarnsföräldrar och de får inte tag på barnvakt! Jag har inget emot att de tar med sig barnet men det betyder också att de vill åka hem vid 19, då jag planerat vi skulle träffas. Egentligen är det inget större problem, vi kan träffas vid 15-16, jag kan lätt fixa enkel middag i form av paj så jag bara behöver värma den och imorgon kan jag springa in på erikshjälpen, köpa en billig taklampa och ställa in lite växter i det tomma rummet så är det bara använda det som matrum... men så fort jag tänkte på att behöva ändra planerna kände jag hur pulsen rusade iväg :crazy: men bara följa min nya planering + dricka mkt kaffe och vin så lär jag överleva :D men jag är glad jag bara jobbar 3 dagar nästa vecka, har kört på lite för hårt på sistone.

Kom just hem från helvetets förgård. Naturligtvis lyckades jag halka och trillade handlöst så nu gör ena sidan av rumpan och låret ont :meh: Kommer få ett rejält blåmärke där och är lite skakig som man blir. Grädden på moset, glömde att skriva upp tre saker, men de kan jag tack och lov köpa i lilla affären i stan. Funderar på att ta mig dit, men apoteket har just stängt och går jag imorgon så får jag allt gjort på samma gång. Jag är absolut inte lat :angel:

Positivt, de hade inte de SIA sorbetsmakerna jag beställt men tre nya istället! Köpte en kaktus lime och en persika hallon. Intressant hur de smakar. Dessutom hittade jag Provivas hallon/björnbär utan tillsatt socker som jag drack hos syster förra veckan. :d

Nu måste jag - trots att jag köpt tonvis med mat som spräcker min veckobudget med råge - fundera på vad sjutton jag ska äta till middag eftersom jag inte har något hemma? :idea:

Undrar vad det är för damm som fastnat i näsan på mig :confused: Började nysa non-stop vid 8 tiden och fick springa till apoteket och köpa saltvattenspray för att inte nysa ner mina patienter (jättefint när man jobbar på en öra-näsa-halsmottagning :cautious:). Har gjort av med 3-4 paket näsdukar och tycker väl att jag borde blåst ut eventuellt skräp nu men den kittlande känslan släpper fan inte :arghh: Funderat på allergi men jag har aldrig reagerat på annat än gräspollen tidigare. Och det blommar inte förrän i maj-juni.

Har du katt? :grin:

Ätit middag precis och är ledsen över att inte få ha njutit av solen idag. Det har inte gått att ta sig ut med barnvagnen då hallen upptagits av ett stort tungt paket som jag inte orkat bära upp för trappan. Försökte sitta på balkongen i solen när bebis sov men hon vaknade efter 2 minuter.

Har hjärtklappning efter att att ha betalat en del räkningar och försöker lösa ekonomin. Fy fan för att vara sjukskriven säger jag bara! Inte nog med att man måste försöka stå på benen igen man måste även lösa det glapp som blivit i ekonomin för det är inte många kronor man får från FK :cautious:

Det blir så konstigt med dagarna när det är röda dagar. Tog ju ledigt imorgon med, så nu sitter jag och funderar på vad det kan tänkas vara på TV ikväll...en fredag.... :o Nä, ONSDAG det är ONSDAG för bövelen :D !! Jag kommer att vara "yr" varje dag nu i två veckor säkerligen. Det är ju så på våren. Många veckor som har en röd dag mitt i eller i slutet/början. Inte lätt detta.... :D

Har hjärtklappning efter att att ha betalat en del räkningar och försöker lösa ekonomin. Fy fan för att vara sjukskriven säger jag bara! Inte nog med att man måste försöka stå på benen igen man måste även lösa det glapp som blivit i ekonomin för det är inte många kronor man får från FK :cautious:

Kan du sälja ngt? Då får du rensa och in cash samtidigt! :up: Jag sålde en del nu när jag rensade garderoberna.

vet inte, jag kommer dit och ingen dömer mig. det är det hela och de har en grym alkofri ingefärsdrink. Skulle gå till andra ställen men du vet har mina hängups. så om någon tar mig till något nytt så kommer jag gå till fler ställen.

Ok men det är ju jättebra att du hittat ett hak du trivs på! :up:

Kan du sälja ngt? Då får du rensa och in cash samtidigt! :up: Jag sålde en del nu när jag rensade garderoberna.
Jag sitter och funderar på det. Jag har dessvärre inte så mycket mer än jag använder men lite kan jag nog hitta, dock känns det så himla trögt att sälja en del saker, typ hästgrejer :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
673
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka