Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hjälp, vad är det för fel på människan! Polisanmäl?

Usch! Hoppas du polisanmäler
Jo ska nog göra det. Blev helt skakig och fick en klump i halsen.
Skrev en allmän fråga till lokala polisen på messenger, frågade om det kan räknas som ofredande eftersom att jag skrev till henne på messenger att jag inte vill att hon skriver mer till mig. Hoppas de svarar idag.

Jo ska nog göra det. Blev helt skakig och fick en klump i halsen.
Skrev en allmän fråga till lokala polisen på messenger, frågade om det kan räknas som ofredande eftersom att jag skrev till henne på messenger att jag inte vill att hon skriver mer till mig. Hoppas de svarar idag.

Bra, tycker du ska anmäla. Det är inte okej att skicka hotbrev! Hoppas polisen svarar snabbt.

Det slog mig att många är lediga snart! Fredag och måndag är röda dagar men är det många som även är lediga torsdag denna vecka? Påsklov är det denna vecka?

Jag måste få bättre koll på detta. Kommer att ha en del påskaktiveterter i framtiden så kan ju vara bra att veta när på året det är liksom :cautious:
Har inte detta året gått ovanligt fort:confused:
Neeeeeej, är fredag en röd dag?! Skulle handla byggmaterial då.

Att lufsa runt i affären tidig morgon är rena avslappningen mot när folk slutar jobba och speciellt inför storhelg så gå imorgon bitti om du kan.
Mitt besök igår morse var riktigt trevlig (läs: tyst, inga griniga trötta barn med slutkörda och stressade föräldrar) om jag kan går jag när det är "udda" tider för såväl min skull som andras så är det en mindre som står i kö som absolut inte måste det :)

Står här i röran och väntar på att få köpa sill :meh: vet att om jag inte går idag står jag där på påskafton och allt är slut - hänt förr. Heja mig! Innan jag får ett sammanbrott. :crazy: och helt fantastiskt, jag kom ihåg att ta med mig köplistan! :up:

Haha, läser det i särklass mest spännande på ett tag. Julia Kristeva, den fantastiska kvinnan som utöver sina egna gärningar introducerade Michail Bachtin till Europa och hängde med coola snubbar som Foucault, Derrida och Barthes har nu blivit outad som Bulgarisk kommunistagent när det begav sig. Kanske inte så många här som tycker att det är lika underhållande som jag, som älskar hennes texter om abjektion och melankoli, men ändå!

https://www.reuters.com/article/us-...ia-kristeva-was-communist-agent-idUSKBN1H426Q

Nu har hästarna fått lufta sig och rullat rejält i snön. Det ser så härligt ut och de njuter verkligen när de får gnugga bort gammal päls ordentligt.

Funderar på om jag ska bada eller äta först. Har fortfarande kvar mat som M lagade igår så det är bara att värma men tror nog jag badar först iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
674
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka