Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rimligt!

9246CE77-3957-485B-934A-91A28D8F21B3.webp

Att lufsa runt i affären tidig morgon är rena avslappningen mot när folk slutar jobba och speciellt inför storhelg så gå imorgon bitti om du kan.
Mitt besök igår morse var riktigt trevlig (läs: tyst, inga griniga trötta barn med slutkörda och stressade föräldrar) om jag kan går jag när det är "udda" tider för såväl min skull som andras så är det en mindre som står i kö som absolut inte måste det :)

Jag brukar handla typ 22.30! Också bra eftersom majoriteten av de långsamma pensionärerna och definitivt alla skrikiga ungar har knutit sig för natten vid den tidpunkten ;)

Undrar vad det är för damm som fastnat i näsan på mig :confused: Började nysa non-stop vid 8 tiden och fick springa till apoteket och köpa saltvattenspray för att inte nysa ner mina patienter (jättefint när man jobbar på en öra-näsa-halsmottagning :cautious:). Har gjort av med 3-4 paket näsdukar och tycker väl att jag borde blåst ut eventuellt skräp nu men den kittlande känslan släpper fan inte :arghh: Funderat på allergi men jag har aldrig reagerat på annat än gräspollen tidigare. Och det blommar inte förrän i maj-juni.

Vilken dag,åkte in till Toveks bil (VAG verkstad) i hopp om att det finns en universal nyckel till VAGs originaldrag,nä det finns inte :banghead: Men det går att beställa ny nyckel som kommer...............nästa vecka med lite tur.
Bilen har nu körförbud :devil: För ett jävla avtagbart drags skull :down::rage:

Så jag tröst shoppade lite på Lidl o granngården, sen har jag/vi spritt ut mossdödarmedel på gräsmattan, hägnat in mina pallkragar eftersom att någon (läs Boston) hoppar runt i dom o förstör mina jordgubbsplantor, sen krattat bort grus från gräsmattan,sågat till lite lister o monterat en ny vattenslang ute.
Nu ska jag fundera på vad det ska bli för mat.

Jag lär ju ha världens bästa föräldrar. Mamma och hennes man hjälper mig med huset (som dom dessutom köpte för att jag ska hyra, tanken är iof att jag ska köpa loss det sen) och den stora renoveringen där, och nu fick jag precis pengar av min pappa för att lösa en kreditkortsskuld som legat och släpat i ett par tre år! Det har vart ett steg fram, två bak, två steg fram ett bak hela tiden med det kortet... Jag betalar av och så måste jag använda det, gång på gång. Men nu är hela borta!! :love: Blev så tacksam att jag nästan började gråta :o
Nu ska jag gå ner i tvättstugan igen. Var till affären nyss för att köpa lite verum hälsofil och proviva fruktdryck, magen är fortfarande inte normal, även om den är betydligt bättre än igår.

Läser ifatt det skrivs massa här på två dagar. Väntar på att klockan ska gå lite så det lugnar ner sig lite i affären

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
674
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka