Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter att ha sett nyheterna på morgonen bestående av skjutningar och knarkuppgörelser gjorde jag en snabb kontroll av området. Såg ett par eventuellt misstänkta hipsters utanför morgonöppet hipsterhak men kommer hålla ett öga på dom framledes. I övrigt ett par pensionärer som efter kontroll kunde avfärdas som ofarliga. Jag tror att vi kan se området som säkrat. Kommer meddela om hotfull situation uppkommer framledes. Klart slut.

Bråkar återigen med CSN, oj de hade visst glömt meddela att båda mina skolor ska skriva på en blankett för att CSN ska släppa mitt studiestöd. En skola ska intyga att jag slutat och den andra att jag börjat. Fick då inte den informationen när jag ringde dem sist och meddelade byten, men idag när jag ringde för att kolla varför utbetalningen skjutits fram så meddelas det. Hejja hejja att jaga skolor precis innan påskledigt.

Vart lite sömn i flera nätter i rad. Jag sover bra men vaknar för tidigt och kommer i säng för sent. Börjar kännas i kroppen efter flera sådanna nätter. Ikväll ska jag försöka lägga mig i tid och nu snart tänkte jag vila en kvart.
Katten har varit ute i ca en timme nu. Det är lång tid för att vara henne. Betyder att våren är på g!
Jag måste hålla på med kontorsgrejer idag och även betala privata räkningar och lite annat smått och mindre gott.
Det var en givande dag igår och jag ska reflektera lite över gårdagens infallsvinklar och saker att kolla upp som kan utveckla företaget och även mig själv.

Ute är det strålande sol. Ska byta tråd på en hage. Rida ut. Spåning och lite diverse. Finns ju alltid massor att göra jämt men nu ska jag iaf vila en kvart och sen dricka kaffe och gå ut sen efter det.

:banana::banana::banana: vi har adsl igen Men herregud någon tidigare tekniker har lyckats koppla isär våra abonemang och adsl delen hängde löst i stationen. Vi är dessutom fortfarande inskrivna på en adress vi hade för 20 år sedan och flyttat en gång emellan :rofl: nu pratar jag med en stackare som har noll koll och måste gå och prata med någon annan.:idea: han försökte skicka mig till supporten men nu fungerar det, det ska bara bli rätt på telia också. :idea:

Pappa har ringt och polisanmält att någon stulit hans plånbok.
Upptäckte det i går när jag hämta posten och det låg brev från polisen O_o

Någon har tydligen rykt plånboken ur handen på honom när han var i köpcentrumet.
Bara några problem........ett att han inte varit i köpcentrumet på 15 år och två att han inte haft någon plånbok öht på minst 3 år
:banghead:

Som tur var så kom brevet om att anmälan avskrivits samtidigt så jag inte behövde ringa.

Slyngelhästen släppte fram sin inre mr bean vid skoningen och planterade en bakhov rakt över min fot :crazy::meh: Han hade ju faktiskt brunstigt sto, hovslagare, mig OCH 4 ben att hålla rätt på samtidigt :cautious: Så skäms han sen. Men att en häst som normalt har en sjujävla kroppskontroll emellanåt får såna totala hjärnsläpp är, Tja, smärtsamt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka