Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe med tuppen idag. Eller kackaduan är väl bättre sagt. Grannen har en sån vit papegoja som skriker och skriker och skriker :cautious:

:laugh:
Ska iväg snart till ranchen för lite jobb. Ingen aning om vad det är för jobb dock då jag inte tror de va nån turridning bokat den här morgonen. Måste va nåt jävulskt jobb om de ändå vill ha dit mig och betala mig O_o Jag menar dom har ju ett gäng volontärer där just nu med.

Ska dra på mig jeansen snart. Inte haft på mig dom på 6 mån och jag har gått upp i vikt... hmm får se hur det här ska gå

Fick jordens sug efter ngt gott. Men jag försöker slimma ner mig lite. Så rotandet i kylen resulterade i soja-kvarg som jag hällde i lingon-Jokk i och blandade. Skitgott!

Haft en bra dag med mkt jobb gjort, tränat pålle, hunnit sitta i solen en stund och snacka med stallkompisar, varit på romenad med vovvi i skogen och njutit av ljudet som blir när en liten vovve galopperar fullt ös på blöd grusväg(smattrandet). Vååår!
Fasen vad vårsolen ger energi. I love it!

Alltså - jag håller på att gå under på riktigt. Det är något dunkande ljud i mitt badrum. Kommer och går men nu har det hållt på i en evighet. Orkar inte med ljudhelvetet mer! :mad:

Under kvällen har jag plockat ur diskmaskinen, tvättat en maskin med leriga stallkläder, duschat, fönat håret samt kollat klart på Enkelstöten.

De leriga kläderna kom sig av att den lilla ponnyn tyckte att han och barnet inte alls skulle ut och promenera. Nänä, de skulle gå in i en av hagarna och äta upp spillhö. Det gjorde att barnet i sin kamp trillade på magen rätt i leran. Det är inte lätt att väga drygt 20 kilo när ponnyn väger drygt 300 kilo :D

Alltså - jag håller på att gå under på riktigt. Det är något dunkande ljud i mitt badrum. Kommer och går men nu har det hållt på i en evighet. Orkar inte med ljudhelvetet mer! :mad:

Kommer det från någon annan lägenhet? Tänker om du bor i lght och någon annan har toa över/under och tvättar/tumlar kanske?

Kommer det från någon annan lägenhet? Tänker om du bor i lght och någon annan har toa över/under och tvättar/tumlar kanske?

Tror det kommer från grannen. Började igår, har varit lite uppehåll med ljudet med. Men grymt störande.

Höj volymen lite. Det hörs när det låter.

Puuuh nu kan jag börja ha kväll här, vilken dag. Var och handlade, träffade kompisen som är på g att bli sjuk och sen nu sent på kvällen ringer en annan bekant och behöver flyttlådor så det fick hon komma och hämta och lämnade med ett litet klösträd, så betalningen för klösträdet blev billigt och bra.
Jag är helt slut i kroppen men både jag och katt är supernöjda och magen har fått i sig mat, det slapp jag inte undan. :D:up:

Jag ska njuta av mitt te sen blir det en uppfriskande sväng på balkongen och efter det betala räkningarna. Åhh vad motiverad jag känner mig att pyssla med det nu, inte alls men är ju tvunget och känns som sista minuten eftersom det är påsk.

Jag ska njuta av mitt te sen blir det en uppfriskande sväng på balkongen och efter det betala räkningarna. Åhh vad motiverad jag känner mig att pyssla med det nu, inte alls men är ju tvunget och känns som sista minuten eftersom det är påsk.
Nu blir det balkongen och sen knacka in siffrorna så banken inte sitter och ruvar på pengar på mitt konto i onödan :meh:

Så betalningen ordnad snart finns det plats för dammråttorna så behöver dom inte ligga på golvet här hemma, om dom skulle vilja flytta givetvis kan jag ordna lite kartonger till deras flytt också. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka