Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag började på topp men nu känns allt mest bara skit. Eftersom jag mått dåligt en period så har mitt studiebidrag pausats pga för mycket frånvaro, vilket i sin tur gjort att mamma (jag bor fortfarande hemma) blivit absolut rasande för att bostadsbidraget blivit indraget. Så nu hotas jag med att få sova i trapphuset för att jag "inte anses studerande" alltså är hon inte försörjningsskyldig (huruvida det stämmer eller inte har jag ingen koll på, jag studerar ju trots allt 70% just nu).

Sedan ska hon dra in släktingar från min pappas sida (:confused:) och tala om vilken stor hög med skit jag är som inte orkar med skolan. Saken är väl att det är hon som får mig att må dåligt, jag äter både ångestdämpande och insomningstabletter vilket har ökat min skolnärvaro med 200% men ändå så når jag inte hela vägen upp. Min socialsekreterare och skolkurator är båda eniga om att det inte är bra för mig att bo hemma och att jag skulle må mycket bättre av att flytta hemifrån, vilket är planen runt juni, och det är ungefär här min farfar och farbror kommer in i bilden eftersom det är farfar som äger huset som jag ska hyra en lägenhet i och min farbror är förvaltare för mitt arv från pappa. Då tänker hon att hon kan grusa mina planer på valp som jag ska få pengar därifrån till, eftersom att hon anser att jag inte kan ta hand om två hundar när jag har mina dåliga perioder. Jag håller inte med alls, dels på grund av att jag aldrig kommer att må helt bra så länge jag bor hemma men även för att jag har märkt hur mycket bättre min vardag flyter på med allt vad det innebär med hund och studier när hon har varit bortrest. Men jag ska inte sticka under stolen att det inte har gått klockrent med hunden när jag haft en svacka (då pratar vi ca 1 till 2 veckor max) där jag känt mig självmordsbenägen. Fast då är vi återigen på frågan varför jag känner på det viset ibland och i slutändan så är det alltid min hemsituation. Jag är så förbannat jävla olycklig i den här onda cirkeln rent ut sagt :crazy:

Vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Funderar på att bjuda in soc sekreterare + skolkurator tillsammans med min farbror och farfar för att förklara hur läget egentligen ser ut med mitt mående osv. Det skulle kännas ganska skönt att inte behöva bära på allt det här ensam längre men samtidigt är jag rädd att det blir för personligt och jobbigt, att de tycker att det blir obekvämt typ.

blä jag vet inte vad det här blev egentligen men det kändes skönt att spilla ut lite tankar

Köpta. Knepiga är ju att kände av det innan jag ens åt frukosten, åt inte förrän vid tio snåret, och redan vid halv sex kände jag av det :meh::turd:
Har inte rekommendationen varit att frysta köpebär ska kokas innan förtäring?
Om du ätit av dem tidigare så kan det ha varit något som kom redan förra gången och legat och lurat?

Vilken dag! Strålande solsken och fått massage av vännen :bow: myst med en oförskämt söt 2 veckor gamla valp :love: Hängt med till hennes stall och hälsat på hennes ”lilla ponny” på 178 cm :angel: sen fick jag träffa min förra medryttarhäst :love: han var fortfarande så fin som jag mindes honom :heart
Sen pratat i flera timmar med @_husmusen_ :heart

Bifogade filer

• 6B5C662A-8692-4022-8DF1-E55C81304881.webp
    6B5C662A-8692-4022-8DF1-E55C81304881.webp
    69,5 KB · Visningar: 44
Hemma från lång dag i Stockholm. Trött men mer positivt än negativt.

Positivt:
Medicin som gör att jag går upp i vikt borttagen.
Hämtade receptkortlådan från syster, tung som en sten och jag hoppas innerligt att receptet på tigerkakan finns kvar, annars blir det lite pannkaka av det hela.
Motstod en stor chai latte från Espresso House inte en men två gånger
Fick igång min Libre sensor som äntligen kommit.

Negativt:
Blodsocker 18.2
Trillade på vägen från bussen och slog hela knät blodigt. Så typiskt mig
Motstod inte sushi

Apropå vårdköerna som diskuterats i en annan tråd. Hittade en kallelse till skelningsexperten på St.Erik den 9 april i brevlådan. Önskar nästan att jag fick stå i kö lite längre känns som det blir mycket läkare just nu.

Vilken dag! Strålande solsken och fått massage av vännen :bow: myst med en oförskämt söt 2 veckor gamla valp :love: Hängt med till hennes stall och hälsat på hennes ”lilla ponny” på 178 cm :angel: sen fick jag träffa min förra medryttarhäst :love: han var fortfarande så fin som jag mindes honom :heart
Sen pratat i flera timmar med @_husmusen_ :heart

Det ser ju ut som en liten isbjörn nästan :love:

Förstår inte riktigt skalan. Det är varning för ”light” regn? Motsvarar det klass 1 varning? Hur mycket regn beräknas komma/har kommit?

Min screenshot är egentligen en radarloop med 4 bilder som uppdateras "hela tiden" för att visa hur vädret rör sig.

Och som du säger, ljusblått är light regn och sen blir det mer och mer intensivt.

Jag skulle säga att när det är gult, med olika orange i mitten, då riktigt öser det ner! Hällregnar så man inte hör vad den andre säger för det låter så mycket.
Det vit-ljusblå är typ "sommarregn".
Blå är "vanligt" regn.

Jag tror aldrig jag själv upplevt "rött och svart regn"... det måste ju va typ jordens undergång :o:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka