Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja herregud, vad hände med att en burma behöver ingen pälsvård utan man bara stryker den över ryggen så var det klart? :meh: Måste söka genom kattens blåblodiga stamtavla och se om jag kan hitta en isbjörn någonstans. :crazy: Furminatorn går bort eftersom hon avskyr den och jag föredrar att behålla huden där den ska vara. Fattar inte hur en katt utan underull kan generera sådana mängder med hår? :idea:
Det är konstigt O_o vad synd hon inte gillar furminator, det är ju bland de få(enda?) effektiva borsten :( gillar hon bad då? där försvinner ju mkt hår :)

Jag brukar blasa hundarna atminstone halvtorra med en hartork nar jag badat dem. Det sitter hundhar pa hela vaggen bakom ... ett tjockt lager och det ar melerat bege och svart. Och ett elande att fa bort om man inte vantar tills allt har ar torrt sa man kan damsuga upp det.:cautious:
Hjälp :crazy: Jag är glad du sa det, har inte tänkt på att sånt kan hända. Jag ska bada Lilla herrn i helgen och tänkte föna honom då. Han är svart och väggarna vita... Vi får hålla tummen fällperioden är över snart :crazy:

Men det är ju några viktiga frågor som måste besvaras först... t.ex Varifrån började man köra? Det tar ju sin lilla tid ifrån Höör till Sthlm ;) Varifrån kommer chauffören? Fattar du hur svårt det är att hitta i Sthlms innerstad om man kommer från landet? Det kan ta en vecka pga alla enkelriktningar...
https://stockholmskallan.stockholm.se/post/24275 :rofl::rofl::rofl:

Verkar som att de kört från Årsta och därefter försvunnit. Poff. Med mitt paket.

Har ni skrivit detta meddelande till Postnord:

"Hej PostNord! Sedan snart 1,5 dygn tillbaka har ett paket adresserat till mig haft statusen ”under utkörning”. Paketet är alltså under utkörning till mig i Stockholm. Nu undrar jag hur länge denna utkörning kan tänkas pågå? Har PostNord-bilen kanske kört fel? Hur ser era arbetsförhållanden ut för era chaufförer? Stackarn har ju kört runt med mitt paket sen igår kl 12.32. Även om ni använder pensionärer med rullator när ni levererar era paket, så borde hen hunnit fram vid det här laget. Mitt förslag är att ni anmäler denna brevbärare försvunnen. Jag har kollat flashback och hittar inget nytligen anmält försvinnande. Endast en brevbärare (Bosse) som försvann 1976. Detta fall är tyvärr ännu olöst så mitt förslag är att ni agerar snabbt. Hoppas även på att mitt paket återfinns"

Paniken när man ska betala räkningarna och inte hittar hyresavierna! :nailbiting: hoppas visma/azets är snabba på att maila ut nya imorgon!

Blä vad mycket pengar det gick iväg den här månaden på räkningar :down: Nåja jag visste om dem allihopa, men ändå.
Dottern tittar på bio ikväll, normalt sett brukar jag inte tycka att det är okej på vardagar men hon gör så sällan något med kompisar så det fick vara okej för den här gången, det är ju snart påsklov. :D Sen lovade jag visst att hon skulle få följa med på en bussresa till Liseberg i slutet av april. :nailbiting: Hönsmamman ser alla möjligheter med kraschade bussar och människor som rövar bort henne, men sa snällt att det var okej. :D Jag har syrran med man som back up i Göteborg om det skulle vara något så det känns skönt!

Har varit iväg och hämtat ett paket från okänd person vid namn Anna (det stod ett helt namn och adress som avsändare, men det är ingen jag känner igen), som skickat choklad och en godisträningsväska med hästgodis i till mig och ”lilla gulingen”. Det är nog tredje okända paketet jag får hem sen nyår. Vem är det som roar sig med sånt här? Nån härifrån? :D

Även jag är osams med Postnord.
För 1,5 vecka sen skrev dottern ett eget födelsedagskort till sin morfar. Vi la kortet på lådan fredag morgon, före tömningen. Hittills har det inte kommit fram :mad:

Blä vad mycket pengar det gick iväg den här månaden på räkningar :down: Nåja jag visste om dem allihopa, men ändå.
Dottern tittar på bio ikväll, normalt sett brukar jag inte tycka att det är okej på vardagar men hon gör så sällan något med kompisar så det fick vara okej för den här gången, det är ju snart påsklov. :D Sen lovade jag visst att hon skulle få följa med på en bussresa till Liseberg i slutet av april. :nailbiting: Hönsmamman ser alla möjligheter med kraschade bussar och människor som rövar bort henne, men sa snällt att det var okej. :D Jag har syrran med man som back up i Göteborg om det skulle vara något så det känns skönt!
Och en och annan bukefalist kan säkert rycka ut om det krisar, bara hojta om jag är hemma. Det är inte långt dit från mig.

Har varit iväg och hämtat ett paket från okänd person vid namn Anna (det stod ett helt namn och adress som avsändare, men det är ingen jag känner igen), som skickat choklad och en godisträningsväska med hästgodis i till mig och ”lilla gulingen”. Det är nog tredje okända paketet jag får hem sen nyår. Vem är det som roar sig med sånt här? Nån härifrån? :D
Coolt men du får ju redovisa vad det är alltihopa, nu blir jag ju nyfiken :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
941
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
678
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka