Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis betalat veckans hyra och el... räknade lite och månadsvis blir det ganska exakt 10 000kr.

Är det rätt så samma prisbild som Sverige vintertid med uppvärmning? (I och med att vi kör aircon nu på sommaren, ca 15h/dygn, kan likställas med extra värme vintertid i Sverige tänker jag)

Huset vi hyr är 2 sovrum, 2 badrum. Fullmöblerat, Alla möbler, sängar och kökstillbehör inkluderat samt swimmingpool där filter-pumpen går ca 6h/dag.
Tvättmaskinen kör vi ca 3-4 ggr/vecka

Har precis betalat veckans hyra och el... räknade lite och månadsvis blir det ganska exakt 10 000kr.

Är det rätt så samma prisbild som Sverige vintertid med uppvärmning? (I och med att vi kör aircon nu på sommaren, ca 15h/dygn, kan likställas med extra värme vintertid i Sverige tänker jag)

Huset vi hyr är 2 sovrum, 2 badrum. Fullmöblerat, Alla möbler, sängar och kökstillbehör inkluderat samt swimmingpool där filter-pumpen går ca 6h/dag.
Tvättmaskinen kör vi ca 3-4 ggr/vecka

Det låter inte dyrt tycker jag.

Jag har just atit middag och satt i mig en jatte portion farska hallon med cocos gradde till efteratt. Gott men jag ar proppmatt och haller nastan pa att somna har i soffan.

I morse korde jag fran hundtraningsstallet i norra Californien norrut over tva bergspass (det ar sa pass hoga pass att alla vagar, inkluderande motorvagar har "chain area" bade i borjan och slutet av den varsta lutningen, "break check" area pa toppen av berget innan nedforsbackarna, och "truck run off" area nu och da i de varsta nedforsbackarna :p) och nu ar det bara ett pass kvar pa gransen till Oregon. Sedan ar det lite langtrakig vag, men latt att kora fram till baren dar det ar dags att parkera sig igen.:D

Nu myser jag med katten som dricker ur mitt vattenglas trots en vid skål med friskt vatten. Katter är underliga varelser. :idea:
Ja, märkliga... Min dricker ALLTID ur hästspannen även om jag häller upp samma vatten i en skål till honom bredvid. Nejdå, han ska hellre klättra upp (och ibland I beroende på mängd vatten) på en hög spann och sträcka sig på tå för att dricka..... :confused:

Inte många vakna vid denna tid
IMG_20180321_051604.webp

Fick mig en liten kalldusch när jag lämnade på fsk. Mannen är i sthlm och han lämnar normalt barnen 7.15. Jag kom fem min tidigare och det var tydligen inte okej? Då skulle jag säga till i förväg om det blev så mycket tidigare? Jag kom av mig alldeles och tänkte att det skett ett missförstånd mellan mig och sambon och kollar upp efteråt när lämningen är. Och mycket riktigt var det 7.15. Fem ynka minuter?! Jag ska fan fråga i em när jag hämtar om det är så himla viktigt att ändra tiden när man en gång råkar komma fem min tidigt istället för 10 min sent. Barnen var ytterst samarbetsvilliga idag vid påklädning, ska vi sitta fem min i bilen då? Synd jag inte var säker på tiden, då hade jag varit lite mer ifrågasättande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 352
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 029
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar