Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:arghh: Helt jävla slut, årsmötet började 14:00, jag var där 13:00 för att göra i ordning allt (tillsammans med några till) och jag klev innanför dörren alldeles nyss. Men det ska bli kul framöver, även om det finns lite motsättningar inom styrelsen fortfarande så är det på en sån nivå att det går att kompromissa. Men det är ohjälpligt mycket vi måste ta tag i, :crazy: inte lätt när tidigare styrelser har låtit det gå ner sig så mycket, de senaste två åren har vi jobbat stenhårt med att reda upp en miljöhärva med kommunen, nu måste vi ta tag i allt underhåll som är eftersatt så det skriker om det och så vill vi göra en massa med verksamheten också. :nailbiting: Men det blir nog bra!

I morse blev inte frukosten riktigt vad jag hade tänkt mig....p.g.a min allmänna tankspriddhet. Maken var ute och släppte ut hästar, så jag fixade kaffe, rostade bröd och stekte ägg under tiden. På min macka hade jag kräftmjukost under ägget, för jag tycker att det är en god kombination.

Vi sätter oss och äter. Tar inte lång stund förrän maken säger att ägget inte smakar gott. Jag hinner sura lite över detta (det var väl för sjutton inget fel på äggen? Inbillning. Mutter, mutter - typ ;) ). Tills jag upptäcker att - javisst - jag har gett maken mackan med kräftmjukosten! Det är inget han gillar i vanliga fall, och speciellt inte som en ren överraskning. Ja ja, så det kan bli..... :rofl:

:arghh: Helt jävla slut, årsmötet började 14:00, jag var där 13:00 för att göra i ordning allt (tillsammans med några till) och jag klev innanför dörren alldeles nyss. Men det ska bli kul framöver, även om det finns lite motsättningar inom styrelsen fortfarande så är det på en sån nivå att det går att kompromissa. Men det är ohjälpligt mycket vi måste ta tag i, :crazy: inte lätt när tidigare styrelser har låtit det gå ner sig så mycket, de senaste två åren har vi jobbat stenhårt med att reda upp en miljöhärva med kommunen, nu måste vi ta tag i allt underhåll som är eftersatt så det skriker om det och så vill vi göra en massa med verksamheten också. :nailbiting: Men det blir nog bra!
Ska på ett årsmöte i morgon och har jag otur blir jag vald till kassör men det lutar åt det hållet

Funderar hur jag ska hantera ett elakt meddelande som jag fick igår kväll. Såg det i morse. Har redan svarat men misstänker att personen blockerat mig för att slippa få svaret. Det är liksom hennes signum, att skriva något och sen blockera så man inte kan ge respons.

Jag svarade och blockerade sen. Känns bra men jag är sån att jag vill inte att folk ska tycka illa om mig så kommer ta tid att komma över det.

Men "un-friend" manniskan och ignorera den fran nu och frammat. Det finns ingen anledning att ha sadana manniskor i sin narhet.

Stackare! Jag vägrar kassörsrollen, men å andra sidan är jag sekreterare, vice ordförande, lokstödsansvarig och tävlingsledare. ;) men jag lyckades ducka uthyrning och nyckelansvarig. :banana::angel:
Som tur är är vi inte så många medlemmar men det sämsta är att det är långt att åka på möte. I dom andrs styrelserna jag är med är jag valberedningen ovh i en annan vice ordförande och en till som jag är ledamot och då är bara de n jag är vice ordförande i som är idrottsförening . Valberedning är det sämsta Att jaga folk och ingen vill ställa upp

Vilken tur att inte orkade åka o handla igår,idag hade ICA lösgodis för 29.90,jag köpte inget alls .....:angel::angel:
Och jag kan bre morgonmackan.

Jag rakade handla i "stora affaren" i gar. De hade en hel MASSA paskgodis. Jag klarade av att stoiskt ga forbi allting ... anda tills jag kom till svarta jelly beans.:angel: I gar bestamde jag mig for att jag (efter att noga kollat kallorier) fick ata 14 jelly beans om dagen.
Och hur tror ni det fungerar. :cautious: Snart ar pasen tom ... men da ar det atminstone over.:p

Jag är sugen på glass men har ingen lust att åka iväg och handla. :cautious:

Men jag är nog värd det för jag har både gått 1½ timme promenad och städat hemma. Jag har dammsugit nästan överallt och skurat golven i kök, hall och badrum/toa.

Äsch, det är lördag. Jag åker och handlar glass. Because I´m worth it.

Äntligen färdig med min videoredigering, så just nu renderar den. När det är klart ska jag se igenom den en gång så att allt blev rätt, sedan är det uppladdning till Youtube som gäller.

Haft en vän över på besök som hälsat på bebis. Kollar just nu på något märkligt program med Måns Zelmerlöw på 6:an.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
947
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka