Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
20180324_134428.webp

Har inte gjort många knop hitintills idag, men det känner jag är helt okej när jag jobbat tolv dagar i rad. Nu ska jag försöka mig på att fixa min privata laptop (så tacksam över att ha två till hands, en privat och en jobb!), sortera tvätt inför kvällens rade i tvättstugan, diska.. Ja städa i allmänhet och lyssna på poddar och ljudböcker. Vilket partyliv jag lever känner jag ^^

Väntar på att leverfärsen ska tina så jag får steka leverbiffar :d. Så har det blivit en till långpromenad då Leo ville lista ut vart den kom ifrån. Och där hästar gått så är det ofta spår efter dom dvs hästskit . Hade hela löplinan ute och inte spänns så det skulle smakas :wtf: tydligen var det gott då han tuggade så mycket han orkade då jag försökte få honom att spotta ut det:cautious:

Visa bifogad fil 12691

Vill också sova. Men orkar inte försöka få in honom i sovrummet.

Funderar på hästeriet och djuren i allmänhet, den stora tiken bör avlivas inom ett inte alltför avlägsen tid pga artros i ena bakbenet. Det blir inte bättre och sjukgymnastik/rehab hjälper bara tillsammans med antiinflammatoriskt/smärtstillande och det pallar inte magen i perioder. Den lilla hunden blir bara grinigare och grinigare, gissningsvis lederna på honom, får kolla upp det snart.

Den gamla ponnyn har ”fallit ihop” i överlinjen och börjar resa sig lite väl långsamt så det blir nog hennes sista sommar oavsett hur det blir med connemaran.

Bättre med helt fräscha djur, typ.

Usch. :( Gillar bara bebisbilden, inte resten. Jobbigt med sjuka djur!

Har inte gjort många knop hitintills idag, men det känner jag är helt okej när jag jobbat tolv dagar i rad. Nu ska jag försöka mig på att fixa min privata laptop (så tacksam över att ha två till hands, en privat och en jobb!), sortera tvätt inför kvällens rade i tvättstugan, diska.. Ja städa i allmänhet och lyssna på poddar och ljudböcker. Vilket partyliv jag lever känner jag ^^
Ja jag ska dammsuga, torka golv, gå till affären och tvätta. Kanske blir ett glas vin för att lyxa till det
Sen sträckse säsong ett av eureka som jag lyckats få tag i :)

Åkte till mamma igår så igår kväll var vi ute och åt.
Idag har vi gått på stan, köpt mer till kommande liten (blir mammas första och ev enda barnbarn så hon shoppar loss :laugh:, han lär inte sakna nåt) och lite kläder som passar på min kropp just nu och kommande två månaderna.
Nu på tåget hemåt, blir upphämtad av sambon och så blir det fika hos svärmor innan vi åker hem. Sen lär jag vila i soffan.

Fick precis veta att en bekant började löpträna för bara 5 år sedan. Han är så otroligt vältränad, snabb och uthållig att jag var övertygad om att han är en av de som hållit på "hela livet". Tydligen inte, och han är ganska mycket äldre än mig också. Sååå jag jag lär åtminstone inte vara för gammal för att kunna bli en hyfsad löpare, vilket skulle vara kul. Nu känner jag mig lite mer motiverad att träna löpning igen :D

Nu har jag sovit och ätit några äggmackor. Dags att få på mig ridkläder för jag och grannen ska ut en sväng innan jag måste åka och jobba igen.

Visa bifogad fil 12691

Vill också sova. Men orkar inte försöka få in honom i sovrummet.

Funderar på hästeriet och djuren i allmänhet, den stora tiken bör avlivas inom ett inte alltför avlägsen tid pga artros i ena bakbenet. Det blir inte bättre och sjukgymnastik/rehab hjälper bara tillsammans med antiinflammatoriskt/smärtstillande och det pallar inte magen i perioder. Den lilla hunden blir bara grinigare och grinigare, gissningsvis lederna på honom, får kolla upp det snart.

Den gamla ponnyn har ”fallit ihop” i överlinjen och börjar resa sig lite väl långsamt så det blir nog hennes sista sommar oavsett hur det blir med connemaran.

Bättre med helt fräscha djur, typ.
Många svåra beslut :heart

Hemma. Såååå trött! Det hormonella humöret hos ett gäng 6-7 åringar är inte att leka med... och så Leos på en löningshelg :crazy: tänkte inte så långt när jag bokade kalaset. :banghead:

Diskat lite, packat 3 kartonger (två var små, så dom räknas väl kanske som 1...) och röjt lite "allmänt" här hemma. Lite mer att städa innan jag ska duscha och äta. Vid halv sex kommer mamma och en väninna till henne.

Vilat en stund på soffan och försöker sakta vakna till liv igen. Känner mig otroligt uppgiven. Smärtan i benen har blivit värre, ökat medicinen men det tycks inte hjälpa. Kan vara en biverkan, så nu funderar jag på om jag ska sänka dosen. Der kan också vara stress eller nåt faktiskt allvarligt inser jag. Känner att smärtan tar över mitt liv till och från. Att inte kunna gå normalt pga av smärta är lixom rätt svårt att ignorera. Önskar att jag fick träffa en läkare som faktiskt tog reda på vad som är fel. Svårt att behandla eller agera rätt när jag inte vet och jag börjar oroa mig rätt regält nu eftersom det blir värre. Haft ångest över det här i två dagar nu och var rätt länge sen jag kände av ångest. Har inte kunnat rida sista två veckorna heller. Saknar det enormt. Försöker tvinga mig ut på promenad varje dag för att må bättre. Det gör ont, men det går för det mesta.
Känner att jag gör vad som helst för att bli frisk, eller i alla fall få tillbaka ett fungerande liv. Uppgiven är ordet.

Ursäkta mitt gnäll men jag behöver få ut det någonstans. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
947
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka