Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Strax dags att checka ut från hotellet och börja dra mig hemåt.

Idag lär vi inte göra många knop. Hade en fantastisk kväll med att fira företaget och lanseringen av vår nya logga.

Fått en egoboost som heter duga av kollegor, chefer och våra leverantörer. Nu blir det extra roligt att gå till jobbet på måndag.

Fått bilen stripad och nya sköna arbetskläder. Grymt!

Försöker bestämma mig för vilken högskolekurs jag ska tacka ja till. Är antagen till två st lika långa, under samma period, på 50% och avancerad nivå. Båda är lika relevanta för framtida arbete, båda kan användas i en framtida magister/master. Den ena har dock en kursansvarig som i en tidigare kurs jag läst varit helt kass.
Just nu lutar det lite åt att jag registrerar mig på båda och känner av lite innan jag bestämmer mig, men jag vet ju mycket väl att sånt brukar sluta med att jag bestämmer mig för att genomföra båda på rent pannben (vilket jag just nu egentligen inte har tid med) :cautious:

Funderar hur jag ska hantera ett elakt meddelande som jag fick igår kväll. Såg det i morse. Har redan svarat men misstänker att personen blockerat mig för att slippa få svaret. Det är liksom hennes signum, att skriva något och sen blockera så man inte kan ge respons.

Sitter på fiket I stan och gör ett avkall från viktväktarna, kalasbuffe erbjuder dom idag :p
IMG_20180324_114453.webp

Hade tänkt att elda rishögar i hagen men det blåser lite för mycket för att jag ska känna mig helt bekväm med det så det får nog vänta lite.

Funderar på hur jag ska göra med lilla ponnyn. Vad som är rätt och vad som är fel? Ibland vill jag inte vara djurägare. Man kanske skulle haft frimärken som hobby i stället.

C62255DA-731E-4E60-A698-03FCE6059B0D.webp

Vill också sova. Men orkar inte försöka få in honom i sovrummet.

Funderar på hästeriet och djuren i allmänhet, den stora tiken bör avlivas inom ett inte alltför avlägsen tid pga artros i ena bakbenet. Det blir inte bättre och sjukgymnastik/rehab hjälper bara tillsammans med antiinflammatoriskt/smärtstillande och det pallar inte magen i perioder. Den lilla hunden blir bara grinigare och grinigare, gissningsvis lederna på honom, får kolla upp det snart.

Den gamla ponnyn har ”fallit ihop” i överlinjen och börjar resa sig lite väl långsamt så det blir nog hennes sista sommar oavsett hur det blir med connemaran.

Bättre med helt fräscha djur, typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
947
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka