Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ååååh! Vill inte gå upp! Jag är riktigt på cromagnon nivå idag.
Men vi är bortbjudna. Så det är väl bara att suck it up..

Jag har tagit mig ur sängen. Så liten hon är tar Fröken Fluff upp massa säng och jag är krum efter att ha anpassat min sovställning efter henne. Tur att kaffet var klart när jag klev upp.

Hästar matade och utsläppta. Eller stona är utsläppta, grabbarna Grus hade röjarparty i sina hagar igår, så de kräver lite underhåll innan de med kulor får gå ut. :cautious:
De är rätt söta pojkarna, för de vill leka med varandra. Nu är det två dumma staket ivägen, men de gör så gott de kan och då kan de ryka nån tråd ibland när de stusar runt och slänger med benen. Och nej, de kan inte komma ut ur hagen trots det, om någon nu får hjärtsnörp ;)
De gick ihop tills vi flyttade till detta stallet för över ett år sedan, då blev det konkurrens dem emellan pga stona. Men de verkar ha kommit över det igen som väl är, nu är det lek igen och inte allvar. :love:

Så får jag distraktion jag behöver med. Var väldigt inne i en fråga jag jobbar med just nu och har svårt att släppa det. Inte bra, inget jobbfunderande på helgen. Basta!

Vi fick feeling igår och köpte räkor på vägen hem, jag köpte så att det räckte även till frukost så nu är jag proppmätt efter två härliga räksmörgåsar med ägg.:d
Idag är det årsmöte och det ska bli så skönt att bli av med de som avgår, jag får ont i magen varenda gång de kommer eftersom det alltid ska klagas på något.:crazy: det ska bli skönt med en styrelse för vi kan jobba tillsammans istället för att slåss för varenda liten förändring .

Nyss fick Leo träffa en häst för första gången när vi var ute på promenad men som tur så han vi in på min väg för han ville hälsa på både häst och dom som gick bredvid .så han hoppade upp på en snödriva och stod på bakbenen för att se bättre. Han skällde sedan satt han kvar och tittade efter dom och ville inte gå hem . Nu äter han upp kattens torrfoder. Konstiga djur katten föredrar hundmat och tvärt om . Håller på att tina älgfärs till dom då jag tog in i torsdags för att tina och laga mat och katten hade rivit upp påsen och satte i sig ett 1/4 kg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
947
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
681
Senast: Glimra
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka