Vad pysslar vi med? del LXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tonåren blev jag varse att det inte bara är en glass:D jag jobbade i kiosk och han ville ha en ”top hat” och blev mycket förbryllad när jag pekade på glassdisken:D hur skulle jag veta liksom?

det finns/fanns en porrtidning med samma namn
Jag hade ingen aning.

Behöver inspiration, vad ska jag sy nu? Det kliar i syfingrarna men inspirationen är på noll..
Sytt lite påsar till frukt och grönt, bra sätt att minska på plasten i mataffären. Petade ihop en blus igår och den blev väl fin och så, men inte min stil. Kanske ska sy någon till ändå. Eller kanske ska jag inventera tyglagret och se vad jag har egentligen. Har några fina kjoltyger, kanske ska sy en kjol?

Kläder till katten? Det blir säkert en stor hit :angel:

slips-med-krage-rosa.jpeg

stickad-troja-rosa-akryl.jpeg

little-princess-printed-t-shirt-svart.jpeg

Ska nog gå och lägga mig snart. Ser inte fram emot och vakna en timme tidigare pga nya tiden :wtf:.
Fördelen är att det är ljusare sen på kvällen. Snart är det midsommar och sen jul igen.
Hjälp vad tiden flyger förbi snart blir det väl rullator och hela det paketet:nailbiting:

Nä... tankarna börjar sväva runt lite väl mycket. Hit och dit. Lite till vänster och lite till höger.

Ser isf fram emot en halvledig dag imorgon (jobbat idag fast lördag). Får besök av en god gammal vän imorgon som inte varit här ännu och förr bodde vi grannar. Ska bli jättekul!

I tonåren blev jag varse att det inte bara är en glass:D jag jobbade i kiosk och han ville ha en ”top hat” och blev mycket förbryllad när jag pekade på glassdisken:D hur skulle jag veta liksom?

Det är väl i en av Lasse Åbergs sällskapsresan ( segel filmen) filmer han står i en glasskiosk och det kommer en kille och vill ha en top hat och stig-helmer säger: jag tror inte den finns längre men playboy finns. Killen är dock ute efter glassen :rofl:

Orkar inte läsa igenom tråden, plugget tar tid. Har fått börja med att i princip läsa miljoner sidor i kursböckerna så nu snurrar hela huvudet :p
Men har hunnit enligt plan och ska nu hitta något inom typ mänskliga rättigheter att skriva en debattartikel om. Saken är den att det finns många frågor jag har åsikter om så vette katten vad jag ska välja men det löser sig väl det med.
Har dock hunnit med att kika på några dystopifilmer, avverkat 4 st nu och blir en till imorgon så känner mig insatt i ämnet nu iaf och fått se det ur några olika infallsvinklar :)

Alldeles strax dags att lägga sig :)

Det är väl i en av Lasse Åbergs sällskapsresan ( segel filmen) filmer han står i en glasskiosk och det kommer en kille och vill ha en top hat och stig-helmer säger: jag tror inte den finns längre men playboy finns. Killen är dock ute efter glassen :rofl:

Appropå den scenen, killen som ska köpa... är inte det han vad-han-nu-heter som spelade killen i En fyra för tre? Någon som kommer ihåg den ?? :D:D (möjligt att det är olika skådeapelare, men ändå :p)

Insåg precis att tiden går snabbt. Min mamma och hennes partner kommer och hälsar på här i mitten av april i 2 veckor. Samtidigt kommer sambos pappa med partner resa hit också i några dagar och de alla kommer träffas.

Hmmmmmm.....

Min mamma känner ju mig och där är frågor hon aldrig skulle våga fråga (typ nämna tankar på att skaffa barn).

Sist jag träffade sambons förräldrar var de väldigt ivriga på att fråga, nämna, "skämta" om det. Jag och sambon "spelade med" eftersom då var vi nog för barn men det går upp och ner hela tiden.

Nu är jag rädd att hans förräldrar kommer att nämna det framför mina förräldrar och med oss i mitten. Eller inte rädd, men det kan bli himla obekvämt..

Sambon och jag står dock eniga just nu. Vi vet inte om vi öht vill ha barn. Vi älskar våra liv som de är nu (förutom hans ryggproblem då men förhoppningsvis kommer det ordna sig senare i år) och är helt nöjda med det och varandra.
Ärligt talat när jag ser förräldrar med barn så är min första tanke att jag tycker synd om förräldrarna :o:rofl:
Jag tycker inte barn är söta eller roliga. Jag är väldigt obekväm med yngre barn och tycker de är jobbiga...

Samtidigt om jag skulle säga detta till sambons förräldrar så skulle dom nog tycka att jag är en ailien och "barn är ju meningen med livet och när de väl är där är de de bästa" osv.... dom skulle nog bli ledsna också eftersom dom är lite old school och min sambo är enda barnet till pappan som kan få barn och göra honom till "pop".

Jag hoppas de inte tar upp ämnet alls :wtf:

Mycket ska man lära sig på Buke :rofl: tror faktiskt inte jag testat glassen ens och det andra har jag absolut inte testat eller mött på vad jag vet ( läs: är tvärsäker på).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 356
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka