Antidepp hjälper inte på mig. Har provat flertalet sorter under lång tid, men den enda skillnad det gör är att alla känslor blir platta och mörkgrå. Visserligen inga kolsvarta dalar, men heller inga vita toppar eller ens mitt emellan.
Mina tankar just nu går dock mest i att flytta iväg långt härifrån, för att få släppa allt skit som händer samtiigt. Sparven tokvrålar om jag hanterar henne, så jag vill bara hålla mig långt därifrån. Bilen har gått sönder så vi måste köpa en ny. Katterna gillar inte att vi är borta så mycket. Hästen kräver både hanteringsträning och daglig motion för att sköta sig. Min mobil har lagt av och måste ersättas. Jag är helt slutkörd och sover fruktansvärt dåligt oavsett om jag är hemma eller på sjukhuset. Min utanför-sjukhuset-psykolog tycker att jag ska ha sömntabletter, men att dom inte får användas när jag har hand om sparven. Men för att få tag i sånna måste jag boka tid hos läkaren på vc och ta mig dit, vilket blir ännu en grej i kalendern.
Hade gladeligen skickat iväg hästen till någon tränare för att kunna släppa åtminstone den biten ett tag och få tillbaka en mer utbildad häst, men då behöver jag skrapa några triss först p.g.a. dom andra utgifterna. La ut en annons om medhjälpare/medryttare, men det är ju tyvärr ett väldigt svalt intresse för en häst som än så länge inte kan ridas på egen hand.