Vad läser du just nu?

• Kultur
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 562
  • Visningar Visningar 68 320
Jag har fastnat helt i Denise Rudbergs serie Kontrahenterna. Är på femte boken nu, och gillar dem verkligen. Har aldrig läst något av henne, och har en del fördomar nog svenska författare, men mamma tipsade mig om den och är glad för det.

Serien handlar om tre kvinnor som rekryteras för att hjälpa till att knäcka koder och meddelanden från främst Tyskland under andra världskriget. Man följer dem både i arbetet och i deras privatliv, och med deras olika bakgrunder och förutsättningar så ger det ett varierat persongalleri.
Älskar dom!
(Och gillar för övrigt allt av författaren)

Vet du om den är färdigskriven? Jag har läst de tre första, men tycker jag glömmer detaljer när det kommer en om året och skulle behöva börja om så jag tänker nu vänta med att läsa tills alla delar finns.
Enligt ngt jag läste för ett tag sen så satsade hon på 10 böcker. Kommer inte ihåg var jag läste det. Ska se om jag hittar.

Här.
IMG_3510.webp
Från adlibris

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 356
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första... 27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 320
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 502
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 120
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka