Jag går emot strömmen och tyckte Den hemliga bokhandeln mest var jobbig och irriterande

Tyckte det var en märklig historia och uppskattade inte alls de övernaturliga inslagen som dök upp lite hipp som happ, och så gillade jag inte relationen mellan två av huvudkaraktärerna och hur den utvecklades. Men men, det är ju tur att vi är olika!
Själv läser jag för tillfället
Innan fåglarna vänder åter av Merja Mäki, som handlar om en ung tjej som tvingas fly sitt familjehem när Sovjetunionen invaderar Finland under finska vinterkriget. Den har inte riktigt gripit tag i mig lika mycket som jag väntat mig, men så har jag också bara läst knappt en fjärdedel hittills. Det är helt klart en intressant story samt en del av världen och en bit av historien som jag ser fram emot att lära mig mer om.
Lyssnar parallellt på
Regretting Motherhood av Orna Donath. Den beskrivs såhär: "Women who opt not to be mothers are frequently warned that they will regret their decision later in life, yet we rarely talk about the possibility that the opposite might also be true—that a woman who becomes a mother might regret it. Sociologist Orna Donath dispels the silence around this profoundly taboo subject in a powerful work that draws from her years of research interviewing women who wish they had never become mothers."
Den berör ett minst sagt tabubelagt ämne med andra ord, och jag kommer på mig själv med att inte riktigt vilja berätta för folk att jag läser den. Så nu övar jag på att överrösta den dumma tanken genom att skriva det här på Buke

Egentligen är det nog en bok som skulle göra sig bäst som fysisk bok istället för ljudbok, men inläsningen är bra och hittills har jag lyckats hänga med hyfsat väl. Många intressanta perspektiv som jag ser fram emot att diskutera med andra framöver!