Vad läser du just nu?

Efter att ha lyssnat färdigt på Kristin Hannahs The Women, som var tung och jobbig från början till slut, behövde jag något lite lugnt och trösterikt. En vän tipsade on Mattias Timanders debutroman Din vilja sitter i skogen och det var precis vad jag behövde! Språket är fenomenalt, karaktärerna är fantastiska, och även om historien som sådan egentligen är ganska flummig och relativt händelselös så lyckas den gripa tag i mig på något vis. Jag skulle också säga att det här är en av få böcker som jag varmt skulle rekommendera att man lyssnar på istället för att läsa som fysisk bok, då det är författaren själv som läser och det dialektala är en stor anledning till att den är så speciell, tycker jag.

Var tvungen att kolla upp författaren, för dialekt kan både hjälpa och stjälpa för mig 😅 Men det där funkar, lägger på listan!

Är halvvägs genom Fasad av Hurtig-Wagrell. Började lite svagt men är nu riktigt bra. Sanna ska göra en dokumentär om ett 25 år gammalt försvinnande där hon gick i skolan med tjejen som försvann. Det kräver att hon åker till sin gamla hemstad och mycket känslor rörs upp. En polis blir också intresserad efter att ha blivit intervjuad och börjar nysta.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 279
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
18 119
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 377
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 367
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka