Vad läser du just nu?

Läser om Carrie, pga Halloween.
Det är inte mycket skräck skräck, men herrejisses vilken triggerfest om man tänker i dagens mått mätt. Eller iofs läser mest sci fi och fantasy så det kanske är mer i "normal" litteratur :) som.. skräck. Förstår att jag läste den väldigt fläckvis när jag var runt 14 för den är så väldigt obehaglig. Såhär med lite perspektiv så minns jag inte alls att Stephen Kings böcker var så oerhört välskrivna och närgågna.
 
Jag läser Varken av Lisa Förare och jag hade nog alldeles för höga förväntningar för drygt 100 sidor in tycker jag den är TRÅKIG. Trodde jag skulle läsa något som liknade Cirkeln-böckerna (som är fantastiska) men jag har flera gånger funderat på att sluta läsa. Den har ju fått jättebra recensioner så frågan är om den blir bättre de kommande 300 sidorna..?
Säg när du läst klart vad du tyckte. Jag borde inte säga att jag var besviken rakt igenom :( jag hade höga förväntningar och tänkte fortfarande 100 sidor in att wow det här lyfter snart.
 
Idag var jag till biblioteket och lånade två nya böcker. Nr 1 och 2 i en serie.

En ny tid och Om du vill ha mig av Katrine Wessel-Aas.

Känns som en serie som passar mig så hoppas det stämmer!

Gillade dom! Har lånat nummer 3 och 4 i serien nu och har kommit en bit i 3an :)

Läst tredje boken i Svartåserien också. Gillade alla tre mycket och tyckte det va synd att det var den sista.
 
Maken och jag ska iväg på en liten roadtrip till helgen och diskuterade val av ljudbok som kan underhålla oss. Jag föreslog Ärlighetsprojektet, efter tips här i tråden, och sedan följde denna konversation:

Han: Sure, sounds good. Or how about something from the author of the big cosy bakery book?
Jag: Haha what?
Han: Ehh the puffin bakery lighthouse

Nån som kan gissa vilken bok/författare han syftar på? :D
 
Maken och jag ska iväg på en liten roadtrip till helgen och diskuterade val av ljudbok som kan underhålla oss. Jag föreslog Ärlighetsprojektet, efter tips här i tråden, och sedan följde denna konversation:

Han: Sure, sounds good. Or how about something from the author of the big cosy bakery book?
Jag: Haha what?
Han: Ehh the puffin bakery lighthouse

Nån som kan gissa vilken bok/författare han syftar på? :D


Jenny Colgan kanske? I det lilla bageriet på strandpromenaden finns ju både en lunnefågel, fyr och bageri.

Fick för övrigt slå upp puffin då jag aldrig hört ordet på engelska :) Alltid kul att lära sig något nytt!
 
Säg när du läst klart vad du tyckte. Jag borde inte säga att jag var besviken rakt igenom :( jag hade höga förväntningar och tänkte fortfarande 100 sidor in att wow det här lyfter snart.
Efter 120 sidor vände det faktiskt för mig och de följande 150 sidorna har gått ganska raskt. Dock inte fantastiskt men tillräckligt intressant för att jag ska vilja läsa vidare.
 
Maken och jag ska iväg på en liten roadtrip till helgen och diskuterade val av ljudbok som kan underhålla oss. Jag föreslog Ärlighetsprojektet, efter tips här i tråden, och sedan följde denna konversation:

Han: Sure, sounds good. Or how about something from the author of the big cosy bakery book?
Jag: Haha what?
Han: Ehh the puffin bakery lighthouse

Nån som kan gissa vilken bok/författare han syftar på? :D
Testa Summe Skies av henne! Den gillar jag verkligen.
 
Jenny Colgan kanske? I det lilla bageriet på strandpromenaden finns ju både en lunnefågel, fyr och bageri.

Fick för övrigt slå upp puffin då jag aldrig hört ordet på engelska :) Alltid kul att lära sig något nytt!
Japp, det var The Beach Street Bakery han menade!
Testa Summe Skies av henne! Den gillar jag verkligen.
Tack, ska genast kolla upp! Tycker hennes böcker kan vara av lite varierande kvalitet, så det är alltid bra med ett specifikt tips :up:
 
Japp, det var The Beach Street Bakery han menade!

Tack, ska genast kolla upp! Tycker hennes böcker kan vara av lite varierande kvalitet, så det är alltid bra med ett specifikt tips :up:

Jag håller med om att böckerna tyvärr är av varierande kvalitet. Den första jag läste var fantastiskt bra sen har jag inte alls blivit lika fast av vissa andra.
 
4 dagar i Kabul av Anna Tell - spännande och högt tempo, med lagom mycket konspiration. Karaktärerna kändes lite platta emellanåt dock.

Ärlighetsprojektet av Clare Pooley - lika bra som Pendlarsällskapet, om än lite mer allvarlig och mer mörka sidor hos karaktärerna.

Barnmorskans löfte av Emily Gunnis- alltså nej. Det är typ 4 eller 5 olika tidslinjer att hänga med i, varav två utspelar sig nästan, men inte riktigt, samtidigt. Det hinner knappt hända något i boken för det är ett evigt hoppande. Tyvärr, för alla de olika historierna är intressanta men jag hinner liksom inte fastna och bli engagerad i någon av dem.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 146
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 774
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 090
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp