Vad läser du just nu?

Läste senast ut Vi är inte är för att ha roligt av Nina Lykke. Hade svårt att komma igång med den, kändes torr och ointressant. Förmodligen på grund av den extremt tråkiga huvudkaraktären, som efter hand faktiskt blir otroligt intressant och ganska underhållande, framförallt i relation till historien och övriga karaktärer. En bok som jag kanske inte hade superroligt när jag läste den, men som jag är väldigt glad att ha läst.

Läser ju nu Hundparken av Sofi Oksanen, har funnits på listan länge men har inte kommit till skott fören nu. I början krävde boken mer av mig än vad jag hade att ge just då. Men nu, halvvägs in, har den kommit igång oredntligt! Gillar greppet att den börjar mitt i någonting man inte riktigt förstår och hur historien rullas ut efterhand. Men det var jag inte riktigt öppen för när jag satte igång, utan kände mig mest korkad :).

Åh tack ska kolla in!
Kan lägga till att du nog kan kolla igenom Seraf förlag och deras böcker för feelgood/romance med jultema (jag vet inte om några är LGBT?). Om jag har förstått det rätt brukar de varje vinter släppa några jultemaböcker. Julmiraklet (och de andra i serien) kommer därifrån, men de har också andra böcker som det verkar vara vintertema på och som jag inte läst själv (dvs jag har ingen aning om de är bra eller vad de handlar om, men det ser vintrigt ut på omslaget): Greven och guvernanten, Vintervingar, Bjällerklang och kärlekspanik, Havsvikens bokcafé, Snöglober varm choklad och du, En jul av minnen, Julstämning uthyres osv.

Jag läser Teatern vid stranden av Joanna Quinn. Drygt 600 sidor familjesaga men det är också teater och litteratur, andra världskriget, relationer, med mera. Välskriven och intressanta karaktärer.
Igår kväll läste jag ut den här, som helhet tyckte jag den var fantastisk. Grät på slutet. Älskar hur den är skriven, språket används intressant men flytande på något vis. Centrala delar är relationen mellan syskonen, teater och att spela en roll, samt att leva och verka under krig.

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 175
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 854
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 192
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 786
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Klösmöbel