Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, den är så oerhört bra! Den anses diskutera kärnfamiljen men för mig handlade den hur det kan gå åt helvete med ett barn. Jag hade just läst Vi måste prata om Kevin så det blev rena temat.Det femte barnet av Doris Lessing.
Funderar lite löst på att köra ett Lessing-maraton i höst... Kunde inte sova och läste ut Det femte barnet på typ en natt. Hur tar vi emot människor som inte passar in i mallen? Barn som är hotfulla. Barn som dödar djur. Hur påverkas de olika individerna i familjen, och vilka är alternativen?
Åh, den är så oerhört bra! Den anses diskutera kärnfamiljen men för mig handlade den hur det kan gå åt helvete med ett barn. Jag hade just läst Vi måste prata om Kevin så det blev rena temat.
Intressant. Det finns nog många lager i den.Jag tänkte inte kärnfamilj när jag läste, utöver inledningen då. Pappan är en perifer figur större delen av tiden tycker jag, även före Bens ankomst. Även syskonen upplevde jag mer som satelliter runt Ben och mamman, det är i deras relation som dramat utspelas. Vilken position kan en person som Ben ges och leva i inom och utanför familjen? Jag läste det mycket mer ur funkis-perspektiv än med fokus på familjenormen.
Aha! Jag började min bekantskap med Lessing med Gräset sjunger. Och den kom jag ju inte igenom. Du stöttade mig i att ge upp då.Intressant. Det finns nog många lager i den.
Jag gillade även Gräset sjunger av Lessing. Sedan läste jag Den femte sanningen som ”alla” sa var en feministbibel, jag fattade ingenting och gav upp halvvägs.
Men va, gjorde jag? I backspegeln gillar jag den ju.Aha! Jag började min bekantskap med Lessing med Gräset sjunger. Och den kom jag ju inte igenom. Du stöttade mig i att ge upp då.
Jag övergeneraliserade det rådet, och gav upp Lessing i sin helhet. Men nu tycks du ju implicera att jag kanske ska ge Gräset sjunger och Det femte barnet en chans?
Med tur överlevde de min senaste bokhyllerensning.
Det femte barnet av Doris Lessing.
Funderar lite löst på att köra ett Lessing-maraton i höst... Kunde inte sova och läste ut Det femte barnet på typ en natt. Hur tar vi emot människor som inte passar in i mallen? Barn som är hotfulla. Barn som dödar djur. Hur påverkas de olika individerna i familjen, och vilka är alternativen?
Har lyssnat på delarna 5-8 i Lemony Snickets serie om syskonen Baudelaire. Har haft en lång paus, men tyckte böckerna tog sig lite nu! Gillade att det faktiskt börjar bli en story som siktar lite mer framåt och inte bara repris på första boken om och om igen.
Var den bättre än hennes senaste? Gillade verkligen böckerna om rosengädda, men senaste Baddaren, tyckte jag blev för fånig..I förra veckan, eller förrförra kanske, plöjde jag Emma Hambergs nya Resten av allt är vårt. Fantastisk på alla sätt.
Var den bättre än hennes senaste? Gillade verkligen böckerna om rosengädda, men senaste Baddaren, tyckte jag blev för fånig..