Åh, har den äntligen kommit på svenska?!Jag läser "Wundersmeden - Morrigan Crow och den hemliga kraften". Det är en fest!
Har du läst @Killaloe?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, har den äntligen kommit på svenska?!Jag läser "Wundersmeden - Morrigan Crow och den hemliga kraften". Det är en fest!
Har du läst @Killaloe?
Alltså det låter så fint! Jag kan knapt vänta (måste kanske köpa boken för det är fem !! före mig i kön på biblioteket )
Åh, hade missat att uppföljaren släppts!!Jag läser "Wundersmeden - Morrigan Crow och den hemliga kraften". Det är en fest!
Har du läst @Killaloe?
Eller hur!? Finns typ en sympatisk person i hela boken! Och så kallas den klassiker och romantisk? Jag ser inget romantiskt i den öhtSvindlande höjder... hur många gräsliga karaktärer ryms i en bok egentligen fy fan vad jag hatar dom allihopa. Det är ju full misär från början till slut men jag bryr mig inte ens för 8/10 får ganska exakt vad dom förtjänar. 3 timmar kvar på ljudboken
Svindlande höjder... hur många gräsliga karaktärer ryms i en bok egentligen fy fan vad jag hatar dom allihopa. Det är ju full misär från början till slut men jag bryr mig inte ens för 8/10 får ganska exakt vad dom förtjänar. 3 timmar kvar på ljudboken
Nu var det över tio år sedan jag läste den, men minns att jag älskade den. Men så hade jag också en underlig fäbless för tragiska öden som yngre (redan som barn älskade jag sorgliga sagor). Dock håller jag med om att särskilt romantisk är den inte. Har aldrig förstått mig på folk som trånar efter Heathcliff, han är ju psykopatEller hur!? Finns typ en sympatisk person i hela boken! Och så kallas den klassiker och romantisk? Jag ser inget romantiskt i den öht
Exakt! Jag är grymt förvånad att den slutade så lyckligt som den gjorde.Eller hur!? Finns typ en sympatisk person i hela boken! Och så kallas den klassiker och romantisk? Jag ser inget romantiskt i den öht
Tror mitt största problem är att jag brydde mig så lite om karaktärerna att jag var helt oberörd av tragiken. Dom var liksom för jävliga och elaka mot varandra för att jag skulle orka sympatisera med nån.Nu var det över tio år sedan jag läste den, men minns att jag älskade den. Men så hade jag också en underlig fäbless för tragiska öden som yngre (redan som barn älskade jag sorgliga sagor). Dock håller jag med om att särskilt romantisk är den inte. Har aldrig förstått mig på folk som trånar efter Heathcliff, han är ju psykopat
Känner att det kanske är dags att läsa om den så jag inte går runt och hyllar något jag ev inte står för längre...
Precis! Sen är jag väldigt kinkig med det, vill alltid ha nån karaktär att tycka om för att jag ska gilla en bokExakt! Jag är grymt förvånad att den slutade så lyckligt som den gjorde.
Tror mitt största problem är att jag brydde mig så lite om karaktärerna att jag var helt oberörd av tragiken. Dom var liksom för jävliga och elaka mot varandra för att jag skulle orka sympatisera med nån.
Precis! Sen är jag väldigt kinkig med det, vill alltid ha nån karaktär att tycka om för att jag ska gilla en bok
Slutade den lyckligt? Det minns jag inte ens Hur slutar den?
Svindlande höjder... hur många gräsliga karaktärer ryms i en bok egentligen fy fan vad jag hatar dom allihopa. Det är ju full misär från början till slut men jag bryr mig inte ens för 8/10 får ganska exakt vad dom förtjänar. 3 timmar kvar på ljudboken
Den läser min dotter. Har tänkt låna den av henne vid tillfälle.Själv påbörjade jag Shadow and Bones igår, första delen i Grisha-trilogin av Leigh Bardugo. Älskade Six of Crows och fastnade snabbt i den här också.
Grattis! Har alltid tyckt att bibliotekarie verkar vara sånt himla mysigt jobb.Jag har läst The Giver eller Den utvalde av Lois Lowry. En dystopi om det "perfekta" samhället, skriven 1993. En riktigt obehaglig historia. Den fick mig att tänka på Ishiguros, Never Let Me Go och reservdelsmänniskorna.
OT men jag kan inte låta bli att berätta för er andra bokälskare - jag har fått fast som skolbibliotekarie. Har vikarierat i drygt ett år och igår fick jag veta att den ordinarie sagt upp sig. Shit vad glad jag är. Det är det roligaste jobb jag nånsin haft.
Ja men eller hur?! Döden är så jäkla bra! Den enda som kan mäta sig med Döden är dels mössens död, Greebo och Granny Weatherwax (tycker jag då)Soul Music(Discworld)/Terry Pratchett: DEATH är nog topp 5 av favoritkaraktärer nånsin. 4/5 dödsbarnbarn. Är väldigt glad att jag läser hela serien, har alltid gillat DEATH och häxorna, men samhällskritiken uppskattar jag först nu som vuxen fullt ut. Det samma gäller Unseen Universty och vakterna, det fångade mig inte alls som tonåring men är väldigt uppskattat nu.
Åh men så otroligt glad jag blir för din skull! Det känns som om du är den ultimata skolbibliotekarien och hade jag haft barn (eller behövt gå om skolan själv) hade jag lätt flyttat för att hamna på din skolaOT men jag kan inte låta bli att berätta för er andra bokälskare - jag har fått fast som skolbibliotekarie. Har vikarierat i drygt ett år och igår fick jag veta att den ordinarie sagt upp sig. Shit vad glad jag är. Det är det roligaste jobb jag nånsin haft.