Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minns inte riktigt när jag skrev sist, så det kan bli någon upprepning nu
The rest of ut just live here, av Patrick Ness. En YA-roman om de som vanligtvis bara är statister i ungdomsfantasyböcker. Historien om de som inte är utvalda att rädda världen, utan bara försöker leva sitt liv. Tyckte den var riktigt bra!
Jag har läst Nevermoor - Morrigan Crows magiska förbannelse och rekommenderar den varmt. Lite Harry Potter, lite Alice i Underlandet men mest alldeles egen.
Förr eller senare exploderar jag som ni pratar om har jag sett som film (tror jag, om det är den jag tänker på?) och den låter ju intressant att läsa även som bok! Även de andra böckerna av samma författare då förstås!
@Killaloe Vad är Vita tigern för nåt? Jag är lat och ids inte googla författare i dag.
Jag började läsa Myggor och tigrar av Maja Lundgren i vintras, glömde sedan av den, men nu är jag pepp på igen.
Till hotell Vita Tigern i Göteborg kommer människor från hela världen, på flykt undan krig eller för att skapa ett bättre liv för sina barn. Avalon har vuxit upp här, lekt i lobbyn, hjälpt till i köket, hämtat resande från luftskeppen. På nyårsnatten brakar en svävare ner i isen vid Götaälvbron, och tillsammans med sina vänner börjar Avalon leta efter föraren. Men under sökandet snubblar hon över en familjehemlighet som visar sig större än hon ens kunnat föreställa sig.
Christin Ljungqvists nya bok Vita Tigern är en äventyrsroman som blandar estetik från 1940-talet, grön högteknologi och skrot, med en framtid som varken är utopisk eller dystopisk, men precis som vår samtid brottas med frågor om integration och alla människors rätt till trygghet.
Såhär skriver förlaget om boken (tänker att deras beskrivning är nötter än jag kan åstadkomma just nu )
Det kanske inte var vad du efterfrågade? jag är lite slut i huvudet efter en natt på jobbet så äh, borde inte hänga på forum just nu för jag fattar inte riktigt vad jag läserChristin Ljungqvist, okej! Tack för infotexten.
Jag tycker den lät spännande! Tyvärr så finns den inte som ljudbok än, men jag lägger den i bokhyllan och hoppas att jag får ork att läsa i sommarDet kanske inte var vad du efterfrågade? jag är lite slut i huvudet efter en natt på jobbet så äh, borde inte hänga på forum just nu för jag fattar inte riktigt vad jag läser