Har inte skrivit på länge, så har hunnit plöja igenom ett gäng som ljudböcker. Jag har sagt upp Storytel då jag ska byta arbetsplats och inte kommer kunna lyssna på jobbet som tidigare. Men frågan är om det är värt att ha kvar det ändå, även om jag bara lyssnar hemma? Jag har i princip alltid en bok igång här hemma...
Senast lästa, i ordning efter hur jag läst dom:
Askungar, tusenskönor, änglavakter, paradisoffer och just nu davidsstjärnor, alla av Kristina Ohlsson. Mycket bra.
Ondskans ansikte av Mats Ahlstedt, bra men har inte fastnat.
I dödens tjänst och Ondska utan ånger av Linda Sundgren. Samma som ovan, bra men har inte fastnat i minnet.
Offrens offer av Bo Svernström. Obehaglig men bra. Oväntad vändning.
En sekund i taget, Spring så fort du kan och Som om jag vore fantastisk av Sofia Nordin. Ungdomsböcker, men bra. Irriterad över att fjärde boken Om du såg mig nu inte finns som ljudbok (än?)
Rökridå av Krysten Ritter. Annorlunda och bra.
Begynnelsen av Ramona Fransson, hade kunnat vara bra, men den känns stroppig på något sätt och rätt rasistisk.
Hotet av Mats Söderlund. Annorlunda, men jag gillade den. Tyvärr har bara första boken kommit, det ska tydligen bli en trilogi.
Öga för öga, tand för tand av Mats Ahlstedt Bra, men har inte fastnat.
Ta min hand av Lisa Bjurwald. Mycket bra, otroligt bra. Om än jobbigt ämne. Kan verkligen rekommendera boken!
Tills bara aska återstår, samma författare som ovan. Också otroligt bra! Kommer försöka komma ihåg den här författaren så jag kan läsa eventuella kommande böcker.
Dolt i mörker av Elly Griffiths. Jag gillar hennes böcker men denna var svagare än tidigare.
Välkommen hem, Vår egen lilla hemlighet, Svara om du hör mig, Pojken som slutade gråta, Flickan med snö i håret av Ninni Schulman. Uppenbarligen gillade jag Ninni's böcker, eftersom jag läst alla dessa efter varandra