Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh ja det var vi som diskuterade vilken bok det kunde vara! Spännande - måste definitivt läsa den boken!Vem var det som ville ha boktips till sin dotter? Och var det du @Killaloe och jag som diskuterade vilken fantasybok jag hade hört skulle vara så bra? Nu har jag kommit på det - Det tunna svärdet av Frida Nilsson!
Har avslutat Agnes Lidbecks Finna sig. Inte så imponerad. En del knivskarpt om kvinnorollen men alldeles för iskallt.
Efter The fault in our stars och Looking for Alaska trodde jag att jag satt punkt för John Green men nu har jag börjat på Sköldpaddor hela vägen ner. Blev nyfiken på hur han skildrar OCD som jag vet för lite om.
Den ska jag kika på.Vem var det som ville ha boktips till sin dotter? Och var det du @Killaloe och jag som diskuterade vilken fantasybok jag hade hört skulle vara så bra? Nu har jag kommit på det - Det tunna svärdet av Frida Nilsson!
Men - anledningen till att jag läste den far för att vi skulle läsa valfri bok på temat övernaturligt till kvällens bokcirkel och jag tyckte ju att omslaget var snyggt så... ja. Jag har väl tänkt att det blir den jag får berätta om ikväll - men så lyssnade jag på En förbannad podd i helgen och de pratade om The rest of us just live here av Patrick Ness, som jag har haft nedladdad som e-bok länge. Nu sa de visserligen att en inte skulle lyssna på den - men det gjorde jag ändå eftersom den råkade finnas på Storytel och jag är KÄR. Helt underbar! Detta blir alltså min övernaturliga bok. Jag skrattade högt på bussen på sina ställen, det är en underbar blandning av typ... allt.
Såhär står det på baksidan:
"What if you aren’t the Chosen One?
The one who’s supposed to fight the zombies, or the soul-eating ghosts, or whatever the heck this new thing is, with the blue lights and the death?
What if you’re like Mikey? Who just wants to graduate and go to prom and maybe finally work up the courage to ask Henna out before someone goes and blows up the high school. Again.
Because sometimes there are problems bigger than this week’s end of the world, and sometimes you just have to find the extraordinary in your ordinary life.
Even if your best friend is worshipped by mountain lions...".
Kom att tänka på den här coola kvinnan när jag läste din fråga - och nu snubblade jag över att hon faktiskt släppt en bok också!Jag har läst Wild av Cheryl Strayed, en bok jag seriöst aldrig trodde att jag skulle tycka om. Men det gjorde jag! Inget litterärt mästerverk men engagerande och fin på nåt vis. En sån där bok som jag riktigt njuter av att läsa.
Är det någon som kan rekommendera en liknande bok? Gärna om nån form av resa - fysisk och spirituell så att säga. Helst inte om en man.
Kvinnan känner jag till, men inte boken! Tack för tipset!!Kom att tänka på den här coola kvinnan när jag läste din fråga - och nu snubblade jag över att hon faktiskt släppt en bok också!
https://www.adlibris.com/se/bok/den-radda-loparen-9789146233961
Men något säger mig att du redan känner till den.
Det var samma för mig. Hon har ju dykt upp här och var i medierna och gjort ett spännande intryck. Men boken kände jag inte till.Kvinnan känner jag till, men inte boken! Tack för tipset!!