Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har oftast barnen eller maken omkring mig, känns lite asocialt med lurar i öronen. Men kanske någon halvtimme om dagen skulle funka.
Fråga två på samma tema: jag är extremt ljudkänslig, lyssnar bara på musik om jag är ute och joggar ensam t ex., nästan aldrig annars. Kan jag bli knäpp av ljudböcker? (visst, egentligen är det ju bara att testa, eftersom det är ett gratis prov...)
Har precis avslutat Blood Destiny-serien av Helen Harper. Fem böcker härlig fantasy där jag än igen hittat en underbar kvinnlig huvudkaraktär som verkligen varken vill ha eller behöver en snubbe som räddar henne. Meeeen
VARFÖR krävs det ALLTID bara ett litet ligg och sen är ALLTID en kvinna gravid. Poff, direkt bara sådär. Det är så uttjatat och jag är så jävla irriterad på det greppet att jag höll på att kasta telefonen ur bilrutan när det hände IGEN! Dessutom helt onödigt för storyn.
Oavsett så älskade jag böckerna och känner nu en hemsk separationsångest.
Lyssnat på Eldpojken, såg någon här i tråden tyckte den var fängslande (sorry, kommer inte ihåg vem det var ), men nej. Jag tyckte jättemycket om Istvillingarna, men denna var inte alls fängslande för mig
Gråtit mig igenom Rosario är död under resan Sverige-Schweiz-Österrike. Satt bredvid två stackars tonårspojkar som blev upprörda och frågade om jag behövde hjälp på planet från Zurich. Vämjelig läsning, är fortfarande i emotionellt processtadie. Småbarn i Filippinerna som köps av europeer att användas som leksaker, som inte ses ens som mänskliga kroppar. Kom inte och prata om sexhandel som frihet. Det är inte utbildade tyskor som köps i de lagliga bordellerna här heller, de är öststatskvinnor som inte ser andra alternativ. Handeln med kroppar är skrämmande rakt igenom.
Kommande läsning är en present jag fick förra veckan, Koltrasten som trodde att den var en ambulans av Anders Mildner. Ljudföroreningar, klass, mående. Inte så myspysigt möjligen, men om jag blir rädd har jag en snäll Herriot på lager i telefonen.
Jag har oftast barnen eller maken omkring mig, känns lite asocialt med lurar i öronen. Men kanske någon halvtimme om dagen skulle funka.
Fråga två på samma tema: jag är extremt ljudkänslig, lyssnar bara på musik om jag är ute och joggar ensam t ex., nästan aldrig annars. Kan jag bli knäpp av ljudböcker? (visst, egentligen är det ju bara att testa, eftersom det är ett gratis prov...)
Jag har blivit mer ljuskänslig efter perioder av hög stress och dåligt mående. Ljudböcker hjälper mig att stänga ute andra ljud, sådana som stör. Men visst, ibland händer det att jag inte orkar lyssna, inte orkar höra någon prata alls... och då är det bara att stänga av
Jag lyssnar i bilen, när jag mockar, plockar i och ur diskmaskinen, hänger tvätt, om jag äter själv, frukost, lunch eller middag, det mesta funkar med en ljudbok
Kommande läsning är en present jag fick förra veckan, Koltrasten som trodde att den var en ambulans av Anders Mildner. Ljudföroreningar, klass, mående. Inte så myspysigt möjligen, men om jag blir rädd har jag en snäll Herriot på lager i telefonen.
Är på semester och har läst massvis! Väldigt blandad kvalitet dock, tråkigt nog.
Lights between oceans har jag ju redan skrivit om. Ingen hit hos mig! A Suitable Boy av Vikram Seth: Alldeles för babblig och detaljerad, bara i de första kapitlen beskrivs typ femton olika personer ingående inkl deras familjer. Orkar inte läsa klart. The God of Small Things av Arundhati Roy: Helt fantastisk. Sånt språk, sånt flyt, sån berättarteknik. Ren fröjd att läsa! (om den inte varit så sorglig såklart.
Stort minus för:
tvillingarna har sex i slutet av boken??? VARFÖR???
Har även läst: Rachel se va de viaje av Marian Keyes. Ingen aning om vad originaltiteln är. Läste bara för att läsa på spanska, är inget fan av Marian Keyes. Men den dög!
Nu har jag köpt två nya böcker (idag faktiskt, i en riktigt fin bokhandel ) och är SUPERPEPP särskilt på den ena. Neoliberalismo sexual - El mito de la libre elección: En bok med fokus på myten om "den fria viljan" och sexhandeln i Spanien.
Och så boken jag är SUPERPEPP PÅ: El putero español - Quiénes son y que buscan los clientes de prostitución. En bok som handlar om spanska sexköparna: vilka är de egentligen och vad är deras motiv? Baserad på en nationell undersökning som gjordes i Spanien för bara några år sedan. Äntligen en bok med fokus på torskarna istället för de prostituerade!
Var du läst den underjordiska järnvägen @niphredil
Mina boktips till sig brukarnas vara typ sämst men nån gång kanske (vet inte alls om du skulle gilla den men kom att tänka på dig iaf när jag påbörjade den)
Var du läst den underjordiska järnvägen @niphredil
Mina boktips till sig brukarnas vara typ sämst men nån gång kanske (vet inte alls om du skulle gilla den men kom att tänka på dig iaf när jag påbörjade den)
Den är väldigt brutal, om du menar boken av Colson Whitehead? Men det är många röster som kommer till tals, och det är lätt att spinna vidare till nutid. Jag läste den på telefonen och via talet blir den intensivare på många sätt.
Den är väldigt brutal, om du menar boken av Colson Whitehead? Men det är många röster som kommer till tals, och det är lätt att spinna vidare till nutid. Jag läste den på telefonen och via talet blir den intensivare på många sätt.
Det är den jag menar. Och jag har ännu inte kommit så långt men jag uppskattar den även om jag misstänker att det kommer bli tufft att lyssna om den är så brutal
Ni som lyssnar på böcker, när gör ni det? Jag har möjlighet att testa Amazons Audible gratis i tre månader, men vet inte riktigt när jag ska lyssna på böcker. När jag joggar kanske? Eller stryker? Jag har ingen pendeltid att nyttja. Lönar det sig?
Jag lyssnar på kvällarna innan jag ska sova, när jag reser, när jag åker kollektivt, när jag lagar mat/diskar...
Är också ljudkänslig, och blir snabbt irriterad på buller etc. Men talet stänger ute sådant. Däremot är det jobbigt med en dålig inläsare, eller ännu värre, en talsyntes som inläsare.
Läst sen senast, nu är det igen lite för länge sen jag läste en del av dem så jag har tyvärr glömt en del.
Eleanor & Park av Rainbow Rowell.
Helt okej, hade förväntat mej en lite annan typ av bok. Men absolut inte dålig
Badortsmysteriet av Agatha Christie.
Ännu en av Agatha Christies klassiker, gillar de flesta och den här var inget undantag. Jag hade inte hört om just den här tidigare, trevligt med nya fynd på biblioteket!
Tidsmaskinen av H.G. Wells.
En klassiker som inte föll mej i smaken alls. Tyckte historien var rätt seg faktiskt.
Ut i det vilda av Erin Hunter.
Intressant tappning med en "semi-fantasy" bok ur katternas synvinkel. Tog ett par kapitel innan jag tyckte historien blev intressant, men gillade den. Ska fortsätta läsa den här serien också
Finns det en, finns det flera av Mhairi McFarlane.
Den här typen av böcker får jag väl kalla min "guilty pleasure".. Stilen påminner om någon Sophie Kinsella-bok som jag läst, men en riktigt trevlig läsupplevelse och jag tyckte den var bra. Har en till bok av samma författare i min att läsa-lista.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.