Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag hade nog rekommenderat att läsa dom tidigare först Annars kan det nog kännas lite förvirrande, för personerna i böckerna återkommer@Trott Dolt i mörker sprang jag på av en slump på nyligen återlämnat-vagnen på min bibbla häromdan och fastnade för baksidestexten... har inte läst något av henne tidigare, det borde jag kanske göra låter det som? =)
--------------
Jag tog mig igenom Ramona Franssons Dyrbar kärlek eftersom jag inte hade något annat att läsa i lägenheten... men... näe, den kan jag INTE rekommendera. Så jobbigt språk och inte gillade jag handlingen heller... diss^^
//r
Jo det kan man nog. Jag är ju dock själv en som vill börja från början Ja dom andra är också bra! Tyckte nog den här senaste var svagast av dom alla.@Trott Okej, men de kan läsas fristående också väl? Men tänkte de andra är så bra så man vill läsa fler? =)
//r
Jag gillade Stjärnklart och delar av Stjärnfall innan den spårade ur rött rejält Men första boken är riktigt riktigt intressant!Bäst i år för min del är Midvintermörker och Midsommargryning av Lars Wilderäng. Fiction med en hel del jobbigt verklighetsnära kopplingar, framför allt ifråga om krisberedskap hos både myndigheter och enskilda.
Jag gillade också, föga förvånande, trilogin Stjärnklart / Stjärnfall / Stjärndamm av samma författare.
Jag håller med dig om Stjärnfall och framåt, det blir litet yvigt...Jag gillade Stjärnklart och delar av Stjärnfall innan den spårade ur rött rejält Men första boken är riktigt riktigt intressant!
Är midvintermörker och midsommarnätter liknande? (Och mindre urspårade?)
Bäst i år för min del är Midvintermörker och Midsommargryning av Lars Wilderäng. Fiction med en hel del jobbigt verklighetsnära kopplingar, framför allt ifråga om krisberedskap hos både myndigheter och enskilda.
Jag gillade också, föga förvånande, trilogin Stjärnklart / Stjärnfall / Stjärndamm av samma författare.
Vad spännande, gott hopp om dom böckerna då. Jag ÄLSKADE alla tre stjärnböckena, med urflipp och allt.Bäst i år för min del är Midvintermörker och Midsommargryning av Lars Wilderäng. Fiction med en hel del jobbigt verklighetsnära kopplingar, framför allt ifråga om krisberedskap hos både myndigheter och enskilda.
Jag lyssnar istället för tv på kvällen, eller när jag städar, när jag äter lunch, när som helstJag läste ut En yxa åt Alice an Inger Frimansson igår kväll. Med en unken bismak, jag tror banne mig varenda karaktär var så osympatisk att jag hade svårt att bli ledsen för deras skull. Mer som, jaha, blev han mördad nu, ojdå blev hon en mördare nu. Hm, en tolvåring som börjar knarka. Kände inte ens med tjejen som skulle dö i cancer. Jag vill inte läsa böcker som får mig att rycka på axlarna åt att ett barn har cancer - det är ju egentligen min värsta mardröm.
Ni som lyssnar på böcker, när gör ni det? Jag har möjlighet att testa Amazons Audible gratis i tre månader, men vet inte riktigt när jag ska lyssna på böcker. När jag joggar kanske? Eller stryker? Jag har ingen pendeltid att nyttja. Lönar det sig?
Jag lyssnar istället för tv på kvällen, eller när jag städar, när jag äter lunch, när som helst