Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser serien Experiment in Terror av Karina Halle och den kommer åt mig på djupet. Sitter med hjärtklappning under de läskiga bitarna, måste göra pauser för att lugna ner mig osv. ...Jag älskar den! :love:

Har precis läst klart "en oväntad vänskap" och är ganska besviken. Jag har Inte sett filmen, och tror nog denna boken faktiskt blir bättre av att ha sett filmen före. Boken är som "memoarer" för mannen som är personlig assistens i filmen, och är precis som en del andra memoarer ganska stolpigt och utan egentlig handling. Det kändes mer som att han berättade sitt liv, och försökte få med en del av (det jag antar är) scener från filmen...

Har precis läst klart "en oväntad vänskap" och är ganska besviken. Jag har Inte sett filmen, och tror nog denna boken faktiskt blir bättre av att ha sett filmen före. Boken är som "memoarer" för mannen som är personlig assistens i filmen, och är precis som en del andra memoarer ganska stolpigt och utan egentlig handling. Det kändes mer som att han berättade sitt liv, och försökte få med en del av (det jag antar är) scener från filmen...

Vad tråkigt! Jag har inte läst boken men jag ÄLSKAR filmen. Så se den istället säger jag :)

Vad tråkigt! Jag har inte läst boken men jag ÄLSKAR filmen. Så se den istället säger jag :)
Jo, det skall jag absolut göra :) känner att det var dumt att jag inte var mer påläst om det innan, för då hade jag nog sett filmen först! Har hört massa bra om filmen, men är ju sån som vill "läsa boken först", men här kom som sagt boken efter filmen!

Började läsa Jane Eyre igår igen :love:. Det var min nu bortgångna farmors favoritbok och jag fick den av henne i tonåren och älskade den då, men har inte läst om den sedan dess. Ska bli spännande att se hur den känns nu. Jag beundrade verkligen Jane då, back in the days.

Jag har varit på semester en vecka och tagit mig tid att läsa, vilket resulterade i Delhis vackraste händer, Dimma över Darjeeling och Den osynliga mannen från Salem.
De två första hör ihop och var lite lagom mysiga som semesterläsning, utan att direkt överanstränga hjärnan :D
Den osynliga mannen från Salem tyckte jag också var en bra, om än en lite annorlunda, deckare.

Har börjat läsa "En välbevarad hemlighet" av Kate Morton,och gillar den än så länge! I stilen påminner den om "Den gömda trädgården" men så klart en annan historia :)

Jag har precis lyssnat klart på Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt, jag gillade den men uppläsningen förstörde tyvärr lite för mig. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa/lyssna på, brukar ha en av varje igång. Bland ljudböcker väljer jag mellan Not that kind of girl av Lena Dunham, Stalker av Lars Kepler och An abundance of Katherines av John Green. Band böcker att läsa står Iakttagelserna av Jane Harris, Shadow of night av Deborah Harkness, Raoul Wallenberg i Budapest: Människan, myten och förintelsen av Paul A Levine, Glaskroppar av Erik Axl Sund och The Hobbit på listan. Tips?:)

Jag har precis lyssnat klart på Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt, jag gillade den men uppläsningen förstörde tyvärr lite för mig. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa/lyssna på, brukar ha en av varje igång. Bland ljudböcker väljer jag mellan Not that kind of girl av Lena Dunham, Stalker av Lars Kepler och An abundance of Katherines av John Green. Band böcker att läsa står Iakttagelserna av Jane Harris, Shadow of night av Deborah Harkness, Raoul Wallenberg i Budapest: Människan, myten och förintelsen av Paul A Levine, Glaskroppar av Erik Axl Sund och The Hobbit på listan. Tips?:)

Angående böcker att läsa så hade jag nog satsat på boken av Harris. Jag tycker att hennes böcker brukar vara bra :) Alternativt boken om Wallenberg eftersom den verkar intressant. Jag hade däremot typ slängt ut Harkness-boken utan att läsa den eftersom den flesta var så trist ;) :p

Läser fjärde boken om Bricken, Amerikauret. HerreGUD vad bra de är! Sträckläste den tredje på något dygn.

Sedan har jag Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes nersparad i appen, samt Sjukhuskatten Oscar som jag har hört mycket gott om :)

Angående böcker att läsa så hade jag nog satsat på boken av Harris. Jag tycker att hennes böcker brukar vara bra :) Alternativt boken om Wallenberg eftersom den verkar intressant. Jag hade däremot typ slängt ut Harkness-boken utan att läsa den eftersom den flesta var så trist ;) :p

Då hamnar Harris-boken på första plats! Är sugen på Wallenberg också för jag blev så fascinerad när jag läste Det står ett rum här och väntar på dig, men den är TJOCK:D Haha, Shadow of Night är en riktig sån skäms-bok... Tyckte ettan var ganska värdelös men jag den slutade ju så att jag måste få veta vad som händer;)

Jag har varit på semester en vecka och tagit mig tid att läsa, vilket resulterade i Delhis vackraste händer, Dimma över Darjeeling

Jag lyssnade på första boken för ett tag sedan och minns att jag gillade den i början för att sen bli mer och mer irriterad över att han var en så jobbig och höhö-ig karaktär. :(

@yodadog den John green-boken blev iaf jag lite besviken på. Helt ok men inget särskilt... Så ha inte allt för högs förväntningar på den säger jag ;)

Har börjat läsa "En välbevarad hemlighet" av Kate Morton,och gillar den än så länge! I stilen påminner den om "Den gömda trädgården" men så klart en annan historia :)
Åh den var jag sugen på ett tag, men jag blev så besviken på hennes I det förflutna att jag Kate Morton-tjurat lite sedan dess... Kanske är dags att begrava stridsyxan (ja, jag känner faktiskt nästan som att hon har svikit mig personligen genom att först skriva en så fantastisk bok - trädgården - för att sedan skriva en så fantastiskt dålig bok) och ge henne en ny chans?

Her Fearful Symmetry av Audrey Niffenegger är för övrigt en annan bok i samma stuk som jag tyckte mycket om, så om du inte redan läst den är det ett hett tips!

Just nu läser jag flera böcker, Glasverandan av Ann Cleeves vilket är bra lite av en pusseldeckare i Agatha Christie stil med en barsk polis som huvudkaraktär, Tempelriddaren av Jan Guiloou, Brännmärkt av Karin Aspenström och Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 771
· Visningar
86 593
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 231
Senast: pepp
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar