Vad läser du just nu?

Jag har läst Järnblomma av Frida Skybäck, andra delen i serien om Fredrika Storm. Jag gillade den här bättre än den första och fallet är intressant. Dock lite lam upplösning och huvudpersonen är lite väl trist. Har inget emot att kvinnliga karaktärer är lite buttra och svåra men jag vill bli lite mer investerad. Får se om jag läser nästa del eller inte.

Nu ska jag påbörja På ett ögonblick av Suzanne Redfearn som verkar ha fått bra recensioner, har rätt höga förväntningar.
 
Jag läser Icebreaker av Hannah Grace. Har sett den rekommenderas på Instagram och gillade beskrivningen. Ingenstans nämndes dock att den är🌶🌶🌶🌶🌶 Det känns nästan som att jag rodnar ibland :o
 
Jag har läst ut Tender is the flesh av Augustina Bazterrica.

En dystopi där alla djur på jorden fått något sorts virus som är dödligt för människor, detta har lett till att man istället har börjat föda upp människor specifikt för köttet. Huvudpersonen är förman för ett slakteri och man får en inblick i vardagen, samhället osv.

Det är ju ganska mörkt men mer lite deppigt än äckligt. Boken är inte speciellt lång och jag gillade den. Har hört en del om att språket ska vara "dåligt" och att vissa varit oense om det är den engelska översättningen från spanska eller om den är skriven så, det var iaf inget jag tänkte på alls utan jag gillade boken ur den aspekten.

Gillar man dystopier tycker jag inte man ska missa denna. Som "skräck" är den däremot rätt tam.
 
Jag läser Icebreaker av Hannah Grace. Har sett den rekommenderas på Instagram och gillade beskrivningen. Ingenstans nämndes dock att den är🌶🌶🌶🌶🌶 Det känns nästan som att jag rodnar ibland :o
WHAT?! Min kusin läser den och hennes föräldrar tror typ att hon fortfarande är sju år, de lär aldrig ha fattat vad det är hon läser då. :rofl:
 
Eh,nej, de kan inte veta. Min 13-åring får INTE läsa den. Det är mer detaljerat än i Fourth wing.
Jag funderade på att läsa den själv men trodde det var lite för mycket ungdomsbok när jag såg den på hennes rum (hon är 14 i år), men då kanske jag ska ge den ett försök.
 
1000011292.jpg


Trevlig liten feelgood. Var lättläst för mig och bara ca 300 sidor. Jag har tom lyckats läsa ut den under någon månad.
Så det är ett gott betyg. :D

Får se vad jag ska ge mig på nu. Har bokhyllan fylld med olästa böcker och en läsplatta med både olästa och halvlästa. 😅
 
Jag har läst ut Tender is the flesh av Augustina Bazterrica.

En dystopi där alla djur på jorden fått något sorts virus som är dödligt för människor, detta har lett till att man istället har börjat föda upp människor specifikt för köttet. Huvudpersonen är förman för ett slakteri och man får en inblick i vardagen, samhället osv.

Det är ju ganska mörkt men mer lite deppigt än äckligt. Boken är inte speciellt lång och jag gillade den. Har hört en del om att språket ska vara "dåligt" och att vissa varit oense om det är den engelska översättningen från spanska eller om den är skriven så, det var iaf inget jag tänkte på alls utan jag gillade boken ur den aspekten.

Gillar man dystopier tycker jag inte man ska missa denna. Som "skräck" är den däremot rätt tam.

Ah, det lät intressant — ska testa :)
 
Jag läser Icebreaker av Hannah Grace. Har sett den rekommenderas på Instagram och gillade beskrivningen. Ingenstans nämndes dock att den är🌶🌶🌶🌶🌶 Det känns nästan som att jag rodnar ibland :o
Jag som inte ens läser den har innan förstått att den nog är rätt så spicey, vad spännande att man kan snappa upp så olika. Den tillhör inte alls min smak eftersom jag mest läser fantasy. Men ja, omslaget ser ju väldigt oskyldigt ut.
 
Jag som inte ens läser den har innan förstått att den nog är rätt så spicey, vad spännande att man kan snappa upp så olika. Den tillhör inte alls min smak eftersom jag mest läser fantasy. Men ja, omslaget ser ju väldigt oskyldigt ut.
Jag tror att det är en liten trend just nu i viss amerikansk romance att gå mer åt den typen av tecknade omslag, även vissa som har haft andra omslag tidigare. Några exempel:

1723735240737-png.151422


Ingen av de här är ungdomsböcker, eller ens new adult/college (vilket visserligen Icebreaker är om jag minns rätt, vilket gör att den kanske ser mer oskyldig ut än de här tecknade omslagen) - det handlar om vuxna personer. Mariana Zapata är slow/inte så spicy, men t.ex. "Protecting What's His" har jag för mig var en hel del 🌶️🌶️, vilket syns tydligare i det första omslaget än det nyare.
 

Bifogade filer

  • 1723735240737.png
    1723735240737.png
    58,5 KB · Visningar: 143
Jag tror att det är en liten trend just nu i viss amerikansk romance att gå mer åt den typen av tecknade omslag, även vissa som har haft andra omslag tidigare. Några exempel:

1723735240737-png.151422


Ingen av de här är ungdomsböcker, eller ens new adult/college (vilket visserligen Icebreaker är om jag minns rätt, vilket gör att den kanske ser mer oskyldig ut än de här tecknade omslagen) - det handlar om vuxna personer. Mariana Zapata är slow/inte så spicy, men t.ex. "Protecting What's His" har jag för mig var en hel del 🌶️🌶️, vilket syns tydligare i det första omslaget än det nyare.
Så olika vad man tycker är fina omslag också. Jag avskyr människor på omslag. Det är det värsta som finns. Jag struntar nästan helt i böcker med människor på omslagen om inte någon har rekommenderat boken VÄLDIGT väl. Och det oavsett om det är tecknat, animerat eller riktiga människor på omslagen.
 
Så olika vad man tycker är fina omslag också. Jag avskyr människor på omslag. Det är det värsta som finns. Jag struntar nästan helt i böcker med människor på omslagen om inte någon har rekommenderat boken VÄLDIGT väl. Och det oavsett om det är tecknat, animerat eller riktiga människor på omslagen.
Jag är själv inte så brydd om människor på omslag (uppenbarligen, eftersom jag läst alla ovanstående böcker ;) ), däremot är jag mer brydd över böcker som inte riktigt har passande omslag till deras handling, dvs att man inte förstår vad boken ungefär kommer handla om utifrån omslaget. T.ex., en jag läste för ett tag sedan - en urban fantasy/paranormal med en snygg och vältränad man med bar överkropp på omslaget, så att det ser ut som om den kommer vara spicy. Och visst, i första boken i serien var det kanske mer 🌶️, men vid det här laget (bok 4 kanske?) så är de gifta sedan ett tag tillbaka, och boken handlar främst om att de försöker hitta en ondskefull grupp innan de lyckas mörda kvinnan för att komma åt mannen. Jag tror det var en gång i boken de hade sex, och det var ganska snabbt avklarat (dvs inte hela kapitel med sexscener).
För mig, som egentligen föredrar mindre snarare än mer 🌶️ , så var det definitivt inget fel på det - men jag hade nog börjat läsa boken snabbare om omslaget varit annorlunda (som det var nu tror jag att den låg i en hylla några år innan jag plockade upp den och började läsa :p)
Det är dock inte så ofta jag tycker att det händer, de flesta tycker jag ändå har hyfsat passande omslag.
 
Ja det hade jag förväntat mig. Jag hade dock inte väntat mig sexscener mer detaljerade än i böcker från erotikgenren.
Är den så detaljerad? Kan du bjuda på ett smakprov, fotografera en sida eller så? (Börjar fundera på vad jag läser för böcker här....)
 
Är den så detaljerad? Kan du bjuda på ett smakprov, fotografera en sida eller så? (Börjar fundera på vad jag läser för böcker här....)
Jag lyssnar så nej. Men ja, väldigt detaljerad. Något jag verkligen inte kan förstå vad det ska vara nödvändigt för.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 065
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 443
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
954
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp