Vad läser du just nu?

Har precis läst/lyssnat på Kirke av Madeline Miller. En grekisk gudasaga med mycket fantasi och grymhet. Lena Endre är fantastisk som uppläsare!
Hade en period i 20-årsåldern med stort intresse för grekiska mytologin, så det var intressant att åter höra många namn och historier.
 
Har precis läst/lyssnat på Kirke av Madeline Miller. En grekisk gudasaga med mycket fantasi och grymhet. Lena Endre är fantastisk som uppläsare!
Hade en period i 20-årsåldern med stort intresse för grekiska mytologin, så det var intressant att åter höra många namn och historier.

Älskar både den och hennes "Song of Achilles".
 
Tack @Piaff för tipset om Veronica Henrys böcker :)
Jag har precis läst ut Puben vid floden nu när jag har varit hemma två dagar med sjukt barn. Väldigt fin bok med fina beskrivningar om både mat, miljöer och karaktärer! Kommer helt klart bli fler av hennes böcker :up:
 
Laddat ner en lättsam kriminalroman, iallafall enligt beskrivningen. "Bara ett litet mord" av Carina Hjulström. Får se om den är bra. Har läst ut "Huset på Rivieran" av Natasha Lester som bland annat handlar om nazisternas konstkupper i Paris och växlar mellan andra världskriget. Som vanligt i hennes böcker var den otroligt bra skriven och väl researchad. Men också väldigt tung och tuff att läsa med brutalt slut. Så behöver något lättsmält nu kände jag.
 
Tack @Piaff för tipset om Veronica Henrys böcker :)
Jag har precis läst ut Puben vid floden nu när jag har varit hemma två dagar med sjukt barn. Väldigt fin bok med fina beskrivningar om både mat, miljöer och karaktärer! Kommer helt klart bli fler av hennes böcker :up:
Den är ljuvlig verkligen! Det är en mysig känsla i hennes böcker som jag gillar otroligt mycket
 
Jag har precis börjat läsa Kelly Bowen Den hemliga våningen och jag har 60 sidor in verkligen fastnat och gjorde det nästan direkt.
Nutid (2017) och mitt i andra världskrigets Frankrike utspelar sig boken och jag hoppas boken fortsätter lika bra som den har börjat! :)
 
Jag har redan läst ut The last devil to die och den var lika bra som de andra tre, så glad att det kommer komma flera!
 
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Och efter 250 sidor är mitt enda problem att jag måste sova.

Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
IMG_0189.jpeg
 
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Och efter 250 sidor är mitt enda problem att jag måste sova.

Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
Visa bifogad fil 151992
Låter som något för mig!
 
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Och efter 250 sidor är mitt enda problem att jag måste sova.

Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
Visa bifogad fil 151992

Låter som något för mig!

Den är väldigt bra, tycker jag också!
Jag väntar ivrigt på fortsättningen som ska komma i oktober.
 
Jag är inte ett fan av böcker som utspelar sig förr i tiden.
Men efter många fina recensioner så valde jag att ge DE FENOMENALA FRUNTIMREN PÅ GRAND HOTEL av Ruth Kvarnström-Jones en chans.
Och efter 250 sidor är mitt enda problem att jag måste sova.

Det är en bladvändare av rang som handlar om fantastiska kvinnor som vägrar ge upp hoppet om kvinnors lika rätt i samhället sent 1800-tal och tidigt 1900-tal och som visar att tillsammans är man starka.
Visa bifogad fil 151992


Åh den är så bra. Mitt enda problem med den boken var att fruntimrena höll mig vakna på nätterna och jag var väldigt trött på morgnarna när jag skulle till jobbet. :D
 
Kärlekens idioter av Emma Hamberg. Så mysig och otroligt härliga karaktärer. Storyn är i sig inget anmärkningsvärt (om än lite lagom, skönt skruvad) men åh vad jag älskar varenda karaktär. Mest Gertrud och hennes träd 😍
 
Har varit på biblioteket och lånat två böcker, Den hemliga våningen av Kelly Bowen efter tips från den här tråden och sen hittade jag En sorts kärlek av Ray Kluun.

Innan dessa har jag läst de två första delarna av Svartåsviten av Christina Erikson. Väntar nu på att den tredje ska släppas i oktober.
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 067
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 494
Senast: Mineur
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp