Vad krävs på clearround?

C

Cavello

För flera år sedan hoppade jag clearround på ridskoleponny och då behövdes det inget gröntkort vad jag vet men har sett flera klubbar som kräver grönt kort?

Har funderat på att vara med på någon inofficiell tävling på en närbelägen ridskola så vill gärna veta :) Ridskolan har inte skrivit ut något om grönt kort.

Sv: Vad krävs på clearround?

Hej.
lättast måste ju vara att ta kontakt med arr så du vet. Vissa klubbar kräver det på sina klubbtävlingar andra inte.

Det är ingen klubb som tävlingen ska vara hos så den är "inofficell" så att säga.

om tävlingen inte hålls av någon klubb, antar jag att det är några kompisar, kanske ett stall, som ordnar denna tävling för skojjs skull ?
från lokal och uppåt krävs grönt kort.
på klubbtävlingarna häromkring krävs inget, men det kan ju finnas klubbar som kräver det även på klubbtävling.

för att få det gröna kortet måste du gå en grönt kort kurs, och sedan skriva och få godkänt i det avslutande kurs provet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 447
Senast: Sedna
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 575
Senast: ako
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar