Vad kostar ert akvarium??

Sv: Vad kostar ert akvarium??

32975.jpg

Denna? Mkt olämplig akvariefisk.

Gud vad fräck fisk!
Vad heter arten?

Tror de har en sådan som "visningsfisk" i en akvarieaffär i stan, den är en bra bit över metern sist jag var där.

Kom på vad den hette, Päronhaj, visst?

Senast ändrad:

Pangasius sanitwongsei. Paroonhaj kallar en del den. Det är en mal från Mekong, och den blir bra mkt större än metern.

Oj fasiken :eek:

Nog för att karet är stort men inte SÅ stort...
Varför ska man ha sådana där jättar som är helt klart för stora i akvariehobbyn? Hiskeligt sjukt. Men av någon anledning verkar många akvarister vad jag märkt vara intresserade av det stora och monströsa :crazy: Jag föredrar de lite mindre och vackrare :angel:

Anledningen till att de säljs är såklart att de attraherar folk, som tycker de är coola och hajlika. Oftast dör de rätt fort eftersom de hålls i för små akvarier, och de är duktiga på att slå huvud och ögon i glaset och få infektioner.

Dessutom riskerar man att få tråkiga problem med bl.a. alger om man inte byter en del vatten regelbundet (d.v.s. tar bort näring för algerna).

Finns det inte räkor & snäckor som äter alger?? :D tack för allas tips! :bow:

Ni skulle vara jättesnälla om ni skickade in foton av era akvarier...:D Då kanske ja får lite inspiration! :bow::bow:

Jag hittade en JÄTTEfräck kampfisk på google!
whiteopaquemaskct.jpg
:love:

Liknande trådar

Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 462
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 695
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar