Vad kostar en hundbur till bilen???

Casper

Trådstartare
Hej!

Kanske en helt ointressant fråga men jag funderar på att sälja mina hundburar. Jag har köpt grindar i stället.
Och jag undrar lite över vad man kan ta/få för dom? Jag har inte en brinnande aning men chansar själv på runt tusenlappen.

Den ena är till en 740.Saknar dock en grind, men den verkar inte svårt att göra själv.

Den andra är till en 245a. Hel och redig.

så vad tror ni?

Sv: Vad kostar en hundbur till bilen???

Svårt att säga. Beror på hur stabil den är, skrammelfri mm.

ha ha.. ja du.. om man jämför me min bil så är dom fruktansvärt skrammelfria:rofl:
nä skämt o sido. buren till 245 är skrammelfri i allafall men den till 745 har jag inte tänkt på..

Host. Jag köpte min bur ifrån Jeppe. En dubbelbur till V70, mellanvägg, evakueringslucka osv. Nästan 7000:- med frakt :crazy:

Kolla begagnat på blocket.

har kikat där nu och hittar allt från tusen till två tusen. det fanns ett "hemma bygge" för 700kr men jag anser att mina ser bättre ut. det "negativa " är kanske att dom är "specialanpassade" för just 745 och 245 så dom går nog inte in i ngt nyare.

Tror nog att den för 745 går in i en 945 också....

Måtta den och lägg in det i annonsen.

//E

har kikat där nu och hittar allt från tusen till två tusen. det fanns ett "hemma bygge" för 700kr men jag anser att mina ser bättre ut. det "negativa " är kanske att dom är "specialanpassade" för just 745 och 245 så dom går nog inte in i ngt nyare.

Burar som passar i 745 passar också 765,945,965,V90
har själv en V90 när vi åkte med f.d. sambons 945 så ställde vi den i hennes utan problem de är byggda på samma botten platta.

Burar som passar i 745 passar också 765,945,965,V90
har själv en V90 när vi åkte med f.d. sambons 945 så ställde vi den i hennes utan problem de är byggda på samma botten platta.

Aha! tackar! då ska jag måtta den bara ifall det är nån som är osäker =)

Bra burar= skrammelfria, rejäla, bottenplatts samt evakueringslucka, kostar allt mellan 3.000-6-7000 kr.

På tal om specialbyggda burar...vi lät bygga två burar custommade till vår lilla Land Rover, Freelander. En hund därbak och en hund som tar upp halva baksätet, ingång från sidan! Just nu har vi bara en hund som tur är för det blev lite klaustrofobiskt för vår dotter att sitta på resterande baksäte:o Specialbygget kostade 5000 kr och det är kanonkvalitet på dem.

Kolla på beg av bra fabrikat är mitt tips för att kolla prisläget.

jag köpte en ny bur i en djuraffär för 900kr den är godkänd för typ golden

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 569
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar