Vad kostar en bra bruksschäfer?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jenn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 112
  • Visningar Visningar 17 239
Sv: Vad kostar en bra bruksschäfer?

Vet inte om du inte ser vad jag skriver det är billigare o para i Tyskland än i Sverige. De tar ca 5000:- i språng avgift i Tyskland.

Molars är ju en av kennlarna som Mrsscabtree prata om som tar 11.500:- vilket jag ser som helt förkastligt o köpa hund för dom pengarna med deras material i rastgårdarna.

som ni vet köpte min pappa sin hund där för just dom pengarna enbart för att molars är bland dom ända som avlar på hundar som just pappa är ute efter (det vill säga hundar som kräver lite mer eller hur man ska förklara det). Pappa är helt klart mer än jöjd med sin hund och det ÄR en väldigt bra hund dock hade Pappa bokat valp innan han viste priset och nog för att vi trodde att dom skulle ta ut någon krona mer när valparna var så eftertaktade men nog fick han en liten chock när dom sa 11.500 men somsagts pappa hadde bestämtsig redan ett år innan att det var ljust den här kullen han ville ha hund ur så då var det juh bara snällt att spotta upp pengarna..
Molars Norton 10 månader

23617320.jpg

Till trådskaparen skulle säga att en bruksschäfer kostar allt ifrån 7-12000 Men runt 9000 kr är väl allra vanligast beroände lite på stam och föräldrarnas meriter så klart...

Till trådskaparen skulle säga att en bruksschäfer kostar allt ifrån 7-12000 Men runt 9000 kr är väl allra vanligast beroände lite på stam och föräldrarnas meriter så klart...

Fast det är väl just det där sista som hela tråden ifrågasätter. Att det inte är stammen och föräldrarnas meriter som avgör priset, utan snarare att varje kennel har sin generella prisuppfattning oavsett vad som ingår i just den aktuella kullen.

Har nu läst igenom tråden lite och jag måste säga att det nästa känns som om man ska försvara Molars. Det känns som om du har mer personligt agg mot kasnke kennels ägare än själva aveln för hur du än vrider och vänder på det så kan man inte säga att Molar är dålig kennel på Sm i dom flästa grenarna så kan du hitta en molarshund i toppen kasnke inte alltid 1 men ialla fall blan dom bättre och det tycker jag personligen talar sitt språk över deras avel för dom har juh åtmisntone inte nu mer än kanske 2 kullar om året... Molars jobbar även stenhårt för att förbättra lederna hos schäfrarna i sverige så jag tycker inte alls att det är nått fel att dom vill veta hur andra avkommor till hundarna har blivit innan dom själv väljer att avla på en viss individ,

Fast det är väl just det där sista som hela tråden ifrågasätter. Att det inte är stammen och föräldrarnas meriter som avgör priset, utan snarare att varje kennel har sin generella prisuppfattning oavsett vad som ingår i just den aktuella kullen.

Jo jag förstår det nu när jag läser igenom hela tråden just den meningen var bara menat som ett svar till trådskaparens fråa alltså vad kostar en bruksschäfer.

Har nu läst igenom tråden lite och jag måste säga att det nästa känns som om man ska försvara Molars. Det känns som om du har mer personligt agg mot kasnke kennels ägare än själva aveln för hur du än vrider och vänder på det så kan man inte säga att Molar är dålig kennel på Sm i dom flästa grenarna så kan du hitta en molarshund i toppen kasnke inte alltid 1 men ialla fall blan dom bättre och det tycker jag personligen talar sitt språk över deras avel för dom har juh åtmisntone inte nu mer än kanske 2 kullar om året... Molars jobbar även stenhårt för att förbättra lederna hos schäfrarna i sverige så jag tycker inte alls att det är nått fel att dom vill veta hur andra avkommor till hundarna har blivit innan dom själv väljer att avla på en viss individ,

Har inget i mot Per o Roland på nåt vis känner dom inte men vet vilka dom är.

Jag Får väl för guds skull tycka vad jag vill om deras verksamhet. Du får försvara dom med näbbar o klor det bekommer mig inte.

Jag tycker deras priser inte ljämnställer vad man får i kopplet om man ser ex till vad jag får hos ex Atenagården som är 2500:- billigare o jag tycker han kör med rejälare linjer. Inte för inte han har det rykte han har. Så vad är problemet jag får väl tycka så.

Din pappas hund är efter en hund som jag aldrig ens skulle fundera o köpa hund efter som ex.

Jag menar att var o en får köpa vad dom bara dom är nöjda med det. Men jag personligen vill ha mer o mycket mer än var Ellute nånsin kommer o lämna men för vissa räcker det eller de ser det som perfekt ja men köp då efter dom bara det passar. Sen den pengen det skiljer är ju skitsamma i sammanhanget.

Har inget i mot Per o Roland på nåt vis känner dom inte men vet vilka dom är.

Jag Får väl för guds skull tycka vad jag vill om deras verksamhet. Du får försvara dom med näbbar o klor det bekommer mig inte.

Jag tycker deras priser inte ljämnställer vad man får i kopplet om man ser ex till vad jag får hos ex Atenagården som är 2500:- billigare o jag tycker han kör med rejälare linjer. Inte för inte han har det rykte han har. Så vad är problemet jag får väl tycka så.

Sjävklart får du tycka vad du vill om deras verksammhet och näh med näbbar och klor är det nog inte värt att försvara dom men jag vill iaf poängtera att när du skriver om Molars (oavett om det är meningen eller ej)så skriver du på ett sätt som gör att man får intrycket av att molars kennel som en dålig eller rentutsakt världelös kennel vilket vi vet är fel sedan att du tycker det fins bättre hundar än deras är juh en helt annan sak..
Priserna på deras hundar kan som du säger diskuteras, Per har visserligen förklart för mig precis vilka kostander dom hade för att para tiken men den då aktuella hannen och visst priset var rimmligt för att inte gå back på valparna men då kanske man hellre ska se över hurvida det är lönt att para med just den hannen fins det överhuvud taget en channs för valparna att bli så bra att dom någosin är värld just dom pengarna, och det är väl där som man själv måste bestämma vad man tror och tycker.

När det gäller Atenagården så ska jag enbart vara tys för ärligt så har jag aldrig hörtalas om dom förut man har säkert sett namnet någonstans men det är inget jag har lagt på minnet så deras hundar kasnke inte går så mycket här uppe(runt sundsvall och öästersund)?

Din pappas hund är efter en hund som jag aldrig ens skulle fundera o köpa hund efter som ex.

Jag menar att var o en får köpa vad dom bara dom är nöjda med det. Men jag personligen vill ha mer o mycket mer än var Ellute nånsin kommer o lämna men för vissa räcker det eller de ser det som perfekt ja men köp då efter dom bara det passar. Sen den pengen det skiljer är ju skitsamma i sammanhanget.

Vad det gäller Norton så kan jag igentligen bara säga så här att antingen ommmer han bli jävligt bra eller också kommer han aldrig bli någonting.. Med det han visar nu så betvivlar jag att han blir en medelmåtta han har jäkligt bra grejor men om han kommer att växa tillsig i dom grejor där han är mindre bra vet man juh inte och jag tror personligen att växer han inte till sig så näh då kommer inte rästen att bli bra heller...

När det gäller elute så är det här det intressanta börjar för nu blir jag nyfiken.. Jag har sätt bilder, filmer, avkommor och andra släcktingar och på det man kan se från håll så är det bra hundar/en bra hund Men jag har inte träffat elute personligen så därför kan jag naturligtvis inte säga vad som händer "bakom kuliserna". vad är det dui' vet som gör att du inte sklulle villja ta en hund som elute eller en avkomma därefter?

ellute ja som sagt ni får gilla den o tycka det ser jätte fint ut på film o.s.v.

Kolla alla modprov han gör bromsar så det står härliga till varför gör en hund det må tro jo enkelt modet brister i hunden. Det har han lämnat till en massa avkommor. Det vet Mrsscabtree om som sett några av dom Live med mig så det är inge BS.

Han har inte alla gånger fulla fasta bett på proven man sett av han.

Tycker den är ful rent utseende mässigt.

Ja det är väl lite om den.

Men som sagt vad detta är min åsikt ni får tycka vad ni vill.

ellute ja som sagt ni får gilla den o tycka det ser jätte fint ut på film o.s.v.

Kolla alla modprov han gör bromsar så det står härliga till varför gör en hund det må tro jo enkelt modet brister i hunden. Det har han lämnat till en massa avkommor. Det vet Mrsscabtree om som sett några av dom Live med mig så det är inge BS.

Han har inte alla gånger fulla fasta bett på proven man sett av han.

Tycker den är ful rent utseende mässigt.

Ja det är väl lite om den.

Men som sagt vad detta är min åsikt ni får tycka vad ni vill.

haha va olika man kan upfatta saker och ting vi ska väl kanske inte ta upp tråden mer med det här men jag satt just och kollade på ljust en video där han gjorde modprov och det var riktigt snyggt (fins för övrigt på deras hemsida, och det förstår man juh själv att tittar man där så lär man inte få se hans misstag då skulle dom juh inte visa det)
Men att han sedan är ful ja att han kanske inte är perfekt men jag tycker då definitivt inte att han är ful (lägger ut en bild nedan så andra kan få komentera om ni vill) men somsagts det har juh helt med att göra att vi heltänkelt har olika smak för jag är juh inte specielt förtjust i svarta schäfrar men om jag förstått det rätt så ligger väl dom dig ganska nära om hjärtat.
23620478.jpg

Sedan får vi väl hoppas på att du iframtiden ska kunna se Norton som en bättre hund än vad du ser Ellute, det hoppas iaf jag

har 6 filmer på datorn med Ellute samtliga bromsar han i sen får ju du säga vad du vill. Tror jag har sett ett eller två modprov fler än dig.

Det går tillbax även i hans avkommor.

Klart man kan lägga ut saker där som inte är fulländande det är ju andra saker han gör klockrent. Men brister det gör det. Varför tror du inte så många använder han för?

Ta ex Karn Vom Fegelhof han har 200 parningar han tror du inte Ellute skulle ha det samma om han vore så himla bra?

har 6 filmer på datorn med Ellute samtliga bromsar han i sen får ju du säga vad du vill. Tror jag har sett ett eller två modprov fler än dig.
Snacka om att ta förgivet att du sitter och skriver med en amatör nu har du säkerligen rätt men dig veterlig kan juh jag inte ha gjort annat än att suttit och tittat på modprov, så lång erfarenhet har du juh inte själv.....
Det går tillbax även i hans avkommor.

Klart man kan lägga ut saker där som inte är fulländande det är ju andra saker han gör klockrent. Men brister det gör det. Varför tror du inte så många använder han för?
Ja det är klart fast jag undrade juh mer Om dom lägger ut sasker om Ellute på sin sida som dom själva inte är nöjd med.. Somsagts den filmen jag just tittade på fans inga synliga tendeser till någon bomsning men det är juh inget som säger att han inte brukar göra det jag menar det lär juh finnas en anlening till varför dom valt att just ladda upp den på sin egen sida.

Sedan när det gäller Ellute i övrigt kan jag juh bara säga det jag själv har sett och det är en bra hund med hyfsat många avkommor men jag har ingen statestik över hur många parningar som är gjorde men då kan jag ju tycka att du talar emot dig själv när du fört säger att du tycker molars borde prova egna och nya ideér men samtidigt säger du att Ellute är automatiskt en dålig hund för att man inte har avlat lika mycket på han som på en annan hund du vet om? Missförstrå mig rätt jag säger inte att du har fel för jag tror inte att ellute är den bästa hund världen har skådat men somsagts ändå lite motsägelsefullt där...

nej vad vet ja om hur ett bra skydd ska se ut.

nu orkar jag inte med dig längre för du bryr dig ju ändå om vad man skriver utan bara babblar vidare om hur bra allt är...

nej vad vet ja om hur ett bra skydd ska se ut.

nu orkar jag inte med dig längre för du bryr dig ju ändå om vad man skriver utan bara babblar vidare om hur bra allt är...

Haha va jag har väl inte sagt nått om dig och vad du vet? jag sa att du tog förgivet att jag inte vet! Tro mig jag är helt säker på att du vet hur skydd ska se ut..

Här har du två filmer från BSP om han inte bromsar så säg.

http://www.youtube.com/watch?v=mGb7PnR3xQ0

http://www.youtube.com/watch?v=Lu6fn_Zecjg&feature=related

Här är utan broms dock dåligt mottangade

http://www.youtube.com/watch?v=RRED7Yi_ErQ

Japp du har helt klart rätt att det är en kraftig inbromsning som mycket väl kan ha med rädsla att göra det är nått jag hoppas vi slipper se på Norton. Har inte sätt något sådant hittils men så är det juh inte så lätt att se när man som jag ofta är föraren och ser allt bakifrån... bara vi hittar en Figurant så att pappa kan börja köra Norton skälv ska jag gladeligen filma och lägga upp oavsett hur det set ut för jag vet inte hur det är med dig men jag tycker iaf att det är intressant när man ser mönster i beteände som gott i arv..

Från det ena till det andra..
Är det bara jag som ser många sega släppande (inte mins Ellute)när det gäller dom tyska hundarna det kanske är så överallt men jag har uppmärksammat dom när jag har tittat runt lite på någon tysk sida.

Från det ena till det andra..
Är det bara jag som ser många sega släppande (inte mins Ellute)när det gäller dom tyska hundarna det kanske är så överallt men jag har uppmärksammat dom när jag har tittat runt lite på någon tysk sida.

Dom har perfekta släppanden enligt IPO man vill inte att hunden släpper på passivitet som i Sv.skydd.

Så dom är klockrena.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på vad som är rimligt att betala för en renrasig hund som är resultatet av en genomtänkt avel. Vad anser ni? Inom de...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 048
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka