Vad kostar det??

S

squirlett

Det är med stor sorg som jag har insett att jag måste avliva min älskade lilla katt tjej då jag inte har lyckats hitta ett nytt hem till henne.
Men jag vill ha henne "hel och ren" så kommer därför att ta henne till vet. Så jag tänkte bara höra, vad kostar det ca att avliva en katt hos vet?
:cry: :cry: :cry:

Sv: Vad kostar det??

Vi var tvungna att avliva min pappas katt i somras, och jag vill komma ihåg att det kostade runt 500 kr på klinik. Men det är ju egentligen information som man helst inte vill komma ihåg.

Lider med dig :cry:

Hälsningar E.

Tack..
Tänkte att det skulle vara nått sånt, men det är det värt då jag vill ha en "hel och ren" katt med mig hem att begrava.
Usch...
Mår verkligen pyton över detta, hur f*n ska jag klara att ringa och beställa tid...
*snyft*

Det klarar du.

Klarar du att ta ett beslut att du inte kan ge katten vad den behöver och inte hittat någon annan som kan det så klarar du det här också.

Tvekar du, så kanske du ska tänka till en runda till och fråga hos veterinärer om det är någon som vill ha en sådan katt som du har.

Vår familj har tagit emot katter "på livets rand" via veterinärer, det kan gå!

Vad är det för en katt du har?
Har du provat å annonserat på blocket mm?

*styrke kramar*

Har du kollat om katthemmen har möjlighet att ta henne? Vi tar innekatter i vissa fall, om vi har lite katter inne på katthemmet. Då får de inte varit ute, ska vara vaccinerade o avmaskade samt kastrerade, och så behöver de inte vara i karantän så länge. Ring o kolla, det kostar ju inget. Trist beslut man måste ta ibland, men det är strongt av dig att ta ansvaret som många gärna slipper.

När jag tog bort min Saga i höstas kostade det 490kr samt 885kr för separat kremering. Känns bra att ha hennes urna här hemma. Väl värt pengarna när man inte kunde begrava henne här.

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
22
· Visningar
1 160
Senast: Sel
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 895
Senast: Frida.G
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt På sorglig och förekommen anledning hänger jag just nu mycket i FB-grupper där man kan efterlysa försvunna katter, både den grupp som är...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 590
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar