Halvkombi är ju golfklass stor, så ett steg upp från liten bil. Får plats mycket om man fäller baksätet. Men är ju inte lika mycket plats som en stor helkombi. Sötare dock (fast jag har inte ens reflekterat över att sova i den så jag tror det kräver en större, men jag har krånglat in en vuxen och en stor barncykel på ett berg av packning.)Du fick bra svar av de andra såg jag, men ja, så har jag förstått det, ju mer miljövänlig desto lägre skatt typ.
Oj shit, 11 000 i skatt ! :S
Roligt att det var till hjälp .
Åh, vad roligt . Vi skulle kika på en hos en bilfirma här idag, men den var inte hemma. Men sen hittade vi en annan på en parkeringsplats :P som vi glodde lite på. De ser fina ut, tycker jag.
Låter toppen att du är nöjd! Får se om jag anser mig ha råd att bil, men just för tillfället önskar jag mig en sån :P
Jo, men precis. Tidigare ville jag ha en liten, söt bil, kikade på Ford Ka och Toyota Aygo t ex, men, då skulle jag som du säger hamna i situationer där jag ändå behövt låna bil av någon annan. Jag vill som sagt kunna få med mig skidorna och cykeln samt att det är en stor bonus om det går att sova bak i bilen. Plus att det känns säkrare med en större bil om man skulle krocka.
Hmm halvkombi har jag ingen erfarenhet av, får kolla på dem, men de låter ju fina. Det är en kombi min pappa har och som jag i så fall vill ha. Och visst, den är absolut inte ful, som tur är, det är den inte (fast Opeln jag vill ha är finare XD).
Skulle tro att det är nåt sånt pappas bil gått också. Den tuffar också på (peppar peppar :P), fast den har ju sina egenheter haha.
Det här med stämplar i boken, det har jag funderat på! Är det för att man vill kunna sälja bilen vidare till så bra pris som möjligt? Eller har det med försäkringen att göra eller billigare service...? Är inte van vid sånt :P
Oj, shit 7000:-/år, bra besparing!
valfri internetbild
Senast ändrad: