Tack så mycket för era svar!
Jag har läst alla svar och kommer att läsa dem (och gärna fler svar) flera gånger. Svarar några just nu och fler sen
.
Vad kul med en Ford Focus, en sån har min pappa som han talar sig varm för och det verkar ju vara en av de billigare bilarna att äga tycker jag. Inte jäääättefin enligt min åsikt, men ser ju inte helt illa ut heller. Finns väl kanske billigare mindre bilar, men den tickar alla mina boxar också
- man kan sova där bak
- skidorna får plats
- dragkrok till cykeln
och så billig som möjligt ändå.
Ska jag ha en "riktig" bil (har en fin äldre sommarbil som vi ska laga är det tänkt
) ska det väl va för att va självständig så...
Hur kommer det sig att du valt halvförsäkring, istället för hel?
Oj, ja det var dyr skatt! Hur kommer det sig?
Ja, byta däcken själv kommer jag också att göra.
Det och däckhotell ser jag som en onödig kostnad. Men det är väl olika, har man pengarna och tycker det är värt det så kan man ju ha det.
Får nog byta jobb eller begära löneförhöjning om jag ska ha bil
...
Så tänker inte jag
. Jag ska ju ta körkort nu, det ser jag absolut att det kan vara bra och roligt att ha.
Sen måste man ju inte ha bil för det.
Jag behöver ingen bil i mitt vardagsliv, vilket är väldigt skönt. Jag har gångavstånd till jobbet och biblioteket och jag och min pappa handlar tsm, så han hämtar maten i driven.
Men, jag vill kunna köra till t ex sommarstugan nu i pandemitider och kunna köra på aktiviteter och sånt och köra min veteranbil. Men, det räcker kanske att låna en "riktig" bil, jag får fundera.
Det låter väl som en utmärkt lösning, tycker jag läst om bilpooler och sånt?
Precis
Kul med en Opel Astra, jag tittade på en sån Sports Tourer, den var fin tycker jag...!
Nej, men precis, är det en kostnad man behöver ha för att kunna ha det liv man har och det blir värt det så är det ju så...
Jag är 35 år och har aldrig verkligen behövt ha bil. Men nu i pandemitider har jag väl känt att det varit bra när jag inte velat åka kollektivt.
Och visst, mina föräldrar skjutsar mig fortfarande ibland, ssk nu då i dessa tider.
Men, som sagt kanske räcker att kunna köra bil och låna bil.... hmmm. Får fundera.
men, visst vore det en frihet att ha egen bil också... Men räcker kanske med en liten sommarbil... Vad hans försäkring blir vet jag inte ens, får kolla upp det
.