Vad kan man göra i Stockholm?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Well, med tanke på att jag är född, uppvuxen och fortfarande bor i en håla ett par mil från huvudstaden kan ju denna tråd te sig en anings märklig. :angel: Men i alla fall.

Vad kan man egentligen göra i Sthlm? (Syftar nu på staden och inte hela länet!)
Shoppa i Gallerian vet jag, men tyvärr inte så mycket mer :grin:

Så, vad kan man göra i Sthlm på sommarhalvåret?

Jag skulle säga, allt som inte nämns här i tråden! ;)
Jag skulle snarare undvika Gamla Stan, Drottninggatan och Gallerian.
Finns massor av trevliga ställen att hänga på men undvik de värsta turistfällorna och den absoluta stadskärnan är mitt tips.
Vad är dina/era intressen?

Vad vill du göra? :) Om du är intresserad av natur så är Bergianska trädgården mitt favoritställe, det är fantastiskt fint! I närheten finns även Stora skuggans naturområde med superfina promenadstråk och en mysig 4H-gård med café. Även Naturhistoriska museet som också ligger där är värt ett besök.

Ligger dock vid stationen Universitetet 10 minuter från centralen och alltså inte "mitt i smeten" (som jag ändå tycker bör undvikas :D)

Picknick i humlan. Glass på nytorget. Se en dokumentär på zita. Promenera på Djurgården. Paddla kajak vid frescati. Gå på moderna eller fotografiska. Se en föreställning i vitabergsparken. Äta en massa god mat mest överallt. Finns mängder att göra beroende på vad man är intresserad av :)

Vad är du intresserad av att göra?

Stockholm erbjuder ju en himla massa. Teater, museum, shopping, naturupplevelser (inte kanske mitt inne i stan, men inte allt för långt bort), båtturer, nöjespark, matupplevelser, konserter, nattliv m.m.

Jag har gått med i något event på fb om sommaren i Stockholm och där är det väl tänkt att tipsas om saker man kan göra i stan. Sen kommer jag nog hänga en del på grönan i sommar då de har flertalet intressanta konserter.

Well, med tanke på att jag är född, uppvuxen och fortfarande bor i en håla ett par mil från huvudstaden kan ju denna tråd te sig en anings märklig. :angel: Men i alla fall.

Vad kan man egentligen göra i Sthlm? (Syftar nu på staden och inte hela länet!)
Shoppa i Gallerian vet jag, men tyvärr inte så mycket mer :grin:

Så, vad kan man göra i Sthlm på sommarhalvåret?
ta båten från slussen ut till grönan och gå runt o roa dig på djurgården! promenera längs vattnet, museet, skansen, grönan...

Åh, tack så hjärtligt för alla tips! :love:
Den här tråden får mig visserligen att känna mig som en turist i min egen stad haha, men verkligen tack! Nu har jag lite att uppleva i sommar! :D

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 539
Senast: Ramona
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 141
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka