vad kan man döpa kaninungar till?

DeCloe

Trådstartare
får FÖRHOPPNINGSVIS kaninungar inom kort... har funderat på lite namn.. vad tycks om: Nosa, Buffa, Pussen, Kramen? halvdana kanske fast Nosa och Buffa har jag redan bestämt mej för... dom namnen är så söta tycker jag! :love: men några förslag på namn till hankaniner?! :confused:

tacksam för svar.

Mycket kan man döpa dom till
:idea:
men jag tycker att Swing, Herkules, Fantomen och sånna e fina.
Men om man vill ha ett fin som passar till Buffan så ta Buffe :p
många fina men "vanliga" som Angel, Devil och sånna kan man ju döpa sina till.
Min som jag fick en fredag sommaren 03 fick heter

mm.. inte riktigt i min smak kanske men en del va fina! Som sagt har jag redan bestämt mej för: Buffa och Nosa.. fundrar på Wilja och Saga också.. mycket svårare att komma på "maskulina namn" men har funderat på Myt, lite ovanligare kanske men ganska fint tycker jag.. :)

hannamn...
Rocky, Picasso, Legolas, Zalomon, Sammy,
Cosmos, Deja Vu :D, Nikke, Brolle.. el nåt

Varför inte glädja din pappa/morfar osv och "sno" deras namn? En kaninunge som heter Stig eller Benny kan vara rent oemotståndligt!

:rofl: har faktiskt redan kört med det en gång! :rofl: det blev en Artur och en Sickan! så jag kan ju inte gärna köra med det igen..

Min heter Snuttan. Det är ju inte så maskulint men kanske Snutten??? :confused:

Lille Skutt, Hoppsan, Lillefot :angel:

Sv: vad kan man döpa kaninungar till?

Jag har ju rätt många kaniner.. så jag skriver deras namn här så kanske du fastnar för något :)

Flickorna:
snövit, cookie, ninni, haylin, doris, skrållan, fia, dee dee

Pojkarna:
Baloo, fläckis, tarzan, håkan, skrik, panik, bambi, tufs, tiger, ludde, nemo, simba, eliott, greger

Sen finns det några som tyvärr inte finns längre :(
men, dom hette iaf:
tingeling, skruttan, putte, melker, ichi och uddan

NagelacksBeroende skrev:
Jag har ju rätt många kaniner.. så jag skriver deras namn här så kanske du fastnar för något :)

Flickorna:
snövit, cookie, ninni, haylin, doris, skrållan, fia, dee dee

Pojkarna:
Baloo, fläckis, tarzan, håkan, skrik, panik, bambi, tufs, tiger, ludde, nemo, simba, eliott, greger

Sen finns det några som tyvärr inte finns längre :(
men, dom hette iaf:
tingeling, skruttan, putte, melker, ichi och uddan

Min hona heter Tingeling ! :bump: :banana:

Lite namn jag döpt mina kaninungar till:
Tusse, Sixten (Snobben), Safir, Smaragd, Bäbis, Pluto, Lina (Baloo), Mille, Skrållan, Tintin, Timon o Ludde

Nyaste kullen:
Milton, Mynta, Lucie och Zack

Hejsan!
Typ Tia,Teodor,Ådi,Rexi,Calle .....

Det var väl några....Lycka till

:idea: Du kan döpa dom till kryddnamn t.ex. chili, kardemuma, cayenne(peppar)... det är mitt förslag! Lycka till:)

Min hona hette också Tingeleing.:idea: ungarna fick heta något på T, som Totte, Tiger, Trolla, Trulsa, Teddy, Turbo...

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 689
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 469
Senast: Hyacinth
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?
  • Evolve
  • Atletix