Vad kan det vara?

P

PayWay

Nån som vet vad det kan vara för fel på detta sto? Hon är gammal oxå, över 20 tror jag. hennes överarm typ bara vibrerar, ena sidan på hennes läppar är svullna, hon har slutat äta, hon bara står och hänger... hon har vitt var i ena ögat. allt är på vänstra sidan... Hon fick ett föl nån gång under förra året, på våren tror jag det var. Jag har själv inte sett hästen utan fått detta förklarat för mig...
Nån som vet vad detta kan vara? Jag tror och hoppas att en vet redan är tillkallad...

Sv: Vad kan det vara?

Vad har du förkoppling till hästen? Vem har förklarat symptomen? Var är ägaren? Se till att vet är tillkallad säkert!

Var i ögat låter som en ögoninflamation,svullen och bara står och hänger+ inte äter ordentligt låter som om det är något med tänderna,kanske foder inpakning eller vassa hakar det behövs en veterinär för att åtgärda det som är fel.:smirk:

Min systerdotter (17 år) rider och sköter den hästen. Hon messade mig och frågade om jag visste vad det var. Jag har själv ridit henne en del för några år sen. Ägaren är givetvis där och vet va redan tillkallad! Nu springer hon på dom evigt gröna ängarna.... Får veta mer ikväll vad det var som va fel på henne...

För ett par dagar sen tror jag... Hon lämnade jättefina föl å blev 23 år gammal, svenskt halvblod va hon...

en nordsvensk som stod hos oss ett tag fick en hjärnblödning ..
Han blev svullen på ena sidan av huvudet och blödde näsblod. Han stod även bara och hängde och kunde inte röra örat ..

tur att vet kom ut och kunde ta bort henne...

Alltid sorgligt när det är dags för dom äldre att lämna in.:cry:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 608
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 989
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2