Vad kan det vara för växt, tråden?

Rhodugune

Trådstartare
För hundra år sen köpte mamma och jag en ros som var felmärkt, den är helt underbar och triv väldigt bra, men vi undrade alltid vad det vad vi fick istället. :)

Är det någon som vågar på sig en gissing eller har en annan växt de undrar över?

Jag har tyvärr ingen bättre bild på hela busken:

Rosen halvt utslagen:

En dubbel ros:

Utslagen:

Sv: Vad kan det vara för växt, tråden?

Kanske New Dawn, ljusrosa doftande klängros . Blommorna är som finast alldeles innan de slår ut.

Jag har en sån vid dörren, den påminner om din.

Sv: Vad kan det vara för växt, tråden?

Jag håller med att den påminner om New Dawn (har också den fina rosen), särskilt på sista bilden, men jag tror inte att vår okända ros är en New Dawn, för mycket gult i den och så har den nypon på hösten.

Tack för förslaget, jag hoppas att jag någon gång får reda vad det är för något. :)

New Dawn -09

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 366
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar