Vad kan det här vara för ras?

Mirre

Trådstartare
Fick en fråga av min mamma vad det kan vara för ras på dessa hundar. Har inte sett de själv utan bara fått de beskrivna för mig. Stora hundar, ägaren är 180 lång och står rakryggad och klappar de på huvudet, bruna, långhåriga med lockig päls. Ägaren bor i USA och berättade att de används för att varna för krokodiler. Någon ide om vad det kan vara?

Om de används som alligatorlarm vet jag inte men Bouvier des flandres passar kanske in utseendemässigt?

Edit: Eller Briard?

Mig veterligen finns det ingen ras som avlas för det användningsområde du beskriver, men det känns inte helt otippat att det är någon vattenarbetande ras som tränats till det. Otterhound kanske? Med tanke på att det är USA så kan det lika gärna vara någon av de många blandraser som räknas som egna raser där. Det enklaste vore väl helt enkelt att fråga hundägaren, om det är en möjlighet.

Jag försökte googla och fick upp diverse väldigt konstiga länkar men ingen vettig hundras (däremot alligatorer som simmade runt med hundar i munnen :().
Tänker också att det kan vara en typisk amerikansk lokalavlad hundtyp/ras.

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 050
Senast: NOC14
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 393
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 061
Senast: inverterad
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka